Nieuws
Zo tacklet u de vijf meest voorkomende problemen bij het automatiseren van uw organisatie
2 juli 2021 - Als vragen rondom trend of technologie van ‘wat als?’ naar ‘hoe dan?’ gaan, wéét u dat die technologie voor een doorbraak staat. Binnen de automatisering geldt dat ook: vroeger waren geautomatiseerde processen leuk om te hebben, tegenwoordig struikelen we over praktische vraagstukken omdat we automatisering over de hele organisatie uit willen rollen. Deze reis bestaat over het algemeen en vijf stappen en uitdagingen.
Lees verder | ReageerNederlandse bedrijven betaalden in 2020 beter dan in 2019
1 juli 2021 - In de tweede helft van 2020, het jaar waarin de coronacrisis uitbrak, betaalden meer Nederlandse bedrijven hun rekeningen een stuk vaker op tijd dan in de laatste helft van 2019. Zo betaalde in de tweede helft van 2020 75 procent van de Nederlandse bedrijven de nota’s binnen de gestelde termijn, in de tweede helft van 2019 was dit nog 69,2 procent. Het gaat om een stijging van 5,8 procent
Lees verder | ReageerAccountant druk, maakt lange dagen en stressniveau (te) hoog
1 juli 2021 - Meer dan de helft van de accountants maakt overuren. Dertien procent van de ondervraagde accountants werkt structureel meer dan vijftig uur per week. Bijna één op de drie accountants combineert dit met een opleiding naast het werk. Het geheel zorgt ervoor dat 37 procent een verhoogd tot hoog stressniveau heeft. In de update van dit jaar is dit zelfs opgelopen naar 60 procent.
Lees verder | ReageerGezondheid! Zo maakt u het als werkgever aantrekkelijk om deze zomer vrije dagen op te nemen
30 juni 2021 - De Nederlandse werknemer is voorzichtig met het opnemen van vakantiedagen sinds het land in maart vorig jaar in lockdown ging. Dat zorgt voor een ongunstig overschot aan vakantiedagen voor ondernemers. En dat terwijl het – juist nu – zo belangrijk is om af en toe pas op de plaats te maken. Wellicht dat de zomer de ideale aanjager is van mentale gezondheidsdagen.
Lees verder | ReageerNederlanders hebben nieuwe manieren van betalen aardig onder de knie
29 juni 2021 - Stuur een betaalverzoek voor die vriendendienst, houd uw iPhone tegen de pin bij de bakker of geniet van muziek, films en nieuws via een abonnement. Je vertelt Nederlanders niets nieuws als het gaat om nieuwe betaalmogelijkheden, zo blijkt uit het 2021 mkb-retailers onderzoek van betalingstechnologiebedrijf Visa. Tweederde van de Nederlanders (66 procent) maakt zich geen zorgen over de veiligheid van innovatieve betalingen.
Lees verder | ReageerZes keer meer grip op supply chain met RFID
29 juni 2021 - Als u kijkt naar uw processen wilt u 'perfecte orders', minder faalkosten en meer tevreden klanten. RFID kan in de supply chain processen efficiënter en betrouwbaarder maken. De gratis GS1 whitepaper ‘RFID voor een efficiënte en transparante supply chain’ geeft inzicht in waar en hoe die winst te behalen valt in de modeketen.
Lees verder | ReageerMkb-bedrijven gebruiken automatisering, digitalisering en security om sterker uit de pandemie te komen
28 juni 2021 - Een jaar na de uitbraak van het coronavirus ervaren nog veel mkb-bedrijven moeilijkheden, maar uit een nieuw onderzoek van Xerox (NYSE: XRX) blijkt dat 80 procent van die bedrijven denkt sterker uit de pandemie te komen door taken en processen te automatiseren.
Lees verder | ReageerOok Nederlandse horeca maakt flink gebruik van sneltestregeling
28 juni 2021 - Sinds februari biedt het ministerie van VWS de Open house regeling Sneltesten aan voor werkgevers. Deze vergoedt sneltesten bij klachten of wanneer u in contact bent geweest met iemand die corona heeft. Coronatestbedrijf Spoedtest.nl, arbodienst Medprevent en TIGRA zijn een samenwerking aangegaan en door het ministerie geaccrediteerd om deze regeling uit te voeren.
Lees verder | ReageerHelft verkopen op krediet in Azië wordt te laat betaald
25 juni 2021 - Maar liefst de helft van alle zakelijke transacties op krediet in Azië wordt te laat betaald. Dat concludeert Atradius in de laatste editie van de Betalingsbarometer voor Azië. Veel bedrijven in de regio worden getroffen door de gevolgen van de wereldwijde recessie als gevolg van de coronacrisis. Zo’n 40 procent van de ondernemingen is pessimistisch over de vooruitzichten voor hun Days Sales Outstanding (DSO).
Lees verder | ReageerNederlanders zijn loyale, maar kritische klanten
25 juni 2021 - Wereldwijd kochten consumenten gedurende de COVID-19 pandemie meer online. Maar hun motieven en de criteria die hun klanttevredenheid bepalen, verschillen internationaal nogal, zo laat onderzoek door Freshworks Inc. onder 10.500 consumenten uit tien landen zien.
Lees verder | ReageerInteresse om auto te kopen blijft stijgen: online aankoop steeds populairder
25 juni 2021 - Mei was de allerbeste maand ooit voor AutoScout24. Het Europese online platform voor gebruikte en nieuwe auto’s zag het aantal dealer leads met maar liefst 41 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dat de markt voor tweedehandsauto’s in trek is, blijkt ook uit een recent onderzoek onder AutoScout24-gebruikers* naar hun koopgedrag. Ook is men sinds de coronacrisis meer bereid om de aankoop van een auto volledig online te doen.
Lees verder | ReageerNederland komt sterk uit coronacrisis
24 juni 2021 - Euler Hermes schat de Nederlandse groeicijfers aanzienlijk hoger in dan DNB gisteren. Euler Hermes gaat uit van een groei van het bbp van 4,2 procent in 2022, DNB noemt 3,7 procent. Dat blijkt uit het rapport Grand Reopening. Het herstel van de Nederlandse economie krijgt steun vanuit Duitsland, onze belangrijkste handelspartner. Na een teleurstellend herstel in de eerste maanden van dit jaar voorziet Euler Hermes een ferme inhaalslag bij onze oosterburen.
Lees verder | 1 reactieFaillissementsgolf tweede helft 2021 vraagt om gespecialiseerde bedrijfshulp
24 juni 2021 - Ondanks de uitgebreide coronasteun voor bedrijven wordt voor eind dit jaar of begin volgend jaar een faillissementspiek verwacht met een stijging tot wel 44 procent ten opzichte van 2020. Veel bedrijven kunnen na afloop van de steun niet op eigen kracht verder, omdat de reservekas leeg is. Insolving verwacht dat pijnlijke faillissementen vaak voorkomen kunnen worden met de inzet van gespecialiseerde teams.
Lees verder | ReageerAngst is een slechte raadgever, ook als het gaat om digitalisering
23 juni 2021 - Automatisering is de stille motor die veel ondernemingen door de crisis helpt. Door te automatiseren waar dat kan, kunnen bedrijven zich richten op hun klanten en kernactiviteiten; hun bestaansreden. Bovendien is enige digitalisering voor velen simpelweg noodzakelijk, aangezien thuiswerkers om nieuwe digitale ontwikkelingen vragen. Desondanks zijn ondernemers huiverig om te digitaliseren. Er heersen een aantal misvattingen die ondernemers om verschillende redenen bang maken voor digitalisering.
Lees verder | Reageer