Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

De cobots komen eraan!

De cobots komen eraan!

13 september 2022 - Robots en slimme helpers zijn al lang geen zeldzaamheid meer in Nederlandse bedrijven. Als gevolg van de enorme doorontwikkeling van de robotica ontstaan er voor bedrijven veel mogelijkheden. Robots worden nu ook betaalbaar en aantrekkelijk voor kleine en middelgrote ondernemingen. Toch lijkt het erop dat het volledige toepassingspotentieel nog niet volledig is benut. OnePoll ondervroeg voor online retailer reichelt elektronik meer dan 1.500 Europese industriële bedrijven - waaronder 250 in Nederland - over hun visie over en ervaringen met cobots.

Lees verder  |  Reageer
Vertragingen nemen toe: een op de twee bestellingen te laat geleverd

Vertragingen nemen toe: een op de twee bestellingen te laat geleverd

12 september 2022 - De arbeidsmarkt in Nederland is momenteel volgens het UWV ‘zeer krap’ te noemen. Het tekort aan arbeidskrachten binnen de logistieke sector is voelbaar. De strijd tussen vervoerders om personeel te vinden en te behouden is, met vaste contracten voor pakketbezorgers, ingezet en tegelijkertijd worden consumenten reeds geconfronteerd met vertragingen. Tijdens recent onderzoek van Sendcloud beweert 50 procent van de consumenten dat hun recente bestelling vertraging opliep.

Lees verder  |  Reageer
Stijgende klantverwachtingen maken exceptionele service de standaard

Stijgende klantverwachtingen maken exceptionele service de standaard

12 september 2022 - Volgens het CX Accelerator rapport van Zendesk moeten bedrijven streven naar 'exceptioneel' om tegemoet te komen aan verwachtingen van klanten. Organisaties zijn zich ervan bewust dat ze op dit moment nog niet aan de verwachtingen voldoen, waarbij zogenaamde Champions, degene die de hoogste standaarden hanteren voor customer experience*, een jaarlijkse stijging zien van 157 procent in onopgeloste klantvragen, 

Lees verder  |  Reageer
Security en remote IT-ondersteuning topprioriteiten voor mkb-sector

Security en remote IT-ondersteuning topprioriteiten voor mkb-sector

9 september 2022 - Europese mkb-organisaties zijn nog druk bezig om de uitdagingen van hybride werken op te lossen; twee derde (67 procent) werkt hiervoor aan de optimalisatie van haar IT-oplossingen. Dat blijkt uit het onderzoek ‘Een richtlijn voor het mkb om blijvend hybride te werken’ dat Dynabook Europe GmbH in samenwerking met Walnut Unlimited heeft uitgevoerd onder 1.202 IT-beslissers uit het mkb in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland, België en Italië.

Lees verder  |  Reageer
Acht finalisten bekend voor titel EY Entrepreneur Of The Year

Acht finalisten bekend voor titel EY Entrepreneur Of The Year

9 september 2022 - Deze week zijn na een spannende race de acht finalisten voor de titel EY Entrepreneur Of The Year 2022 bekend geworden. Zij strijden op woensdag 12 oktober in de finale voor de titel ‘ondernemer van het jaar’. De EY Entrepreneur Of The Year award wordt al meer dan 30 jaar en inmiddels in ruim zestig landen uitgereikt. In Nederland beleeft het programma dit jaar zijn 26e editie. De award zet ondernemerschap nadrukkelijk op een voetstuk en moedigt ondernemers aan om het beste uit zichzelf, hun cliënten en hun medewerkers te halen.

Lees verder  |  Reageer
Bijna helft mkb moet langer dan een maand wachten op hun geld

Bijna helft mkb moet langer dan een maand wachten op hun geld

8 september 2022 - Bijna de helft van het Nederlandse mkb (45 procent) moet gemiddeld langer dan een maand wachten op zijn geld. Ter vergelijking: binnen het grootbedrijf moet slechts een kwart (24 procent) langer dan dertig dagen wachten op een betaalde factuur. Dit blijkt uit de FinTech Barometer, het onderzoek van Visma | Onguard naar de financiële status bij Nederlandse bedrijven dat dit jaar voor de vijfde keer is uitgevoerd.

Lees verder  |  Reageer
De kracht van influencers: met minder budget naar een enorm bereik

De kracht van influencers: met minder budget naar een enorm bereik

7 september 2022 - Na de release in 2020 werd Netflix’ Emily in Paris een regelrechte kijkcijferhit. In de eerste 28 dagen keken er maar liefst 58 miljoen huishoudens naar de dramacomedy. Yara Michels en Jordy Casteleijn van Nederlandse Shopify-merchant Ateljé keken elkaar wel even verwonderd aan toen het hoofdpersonage van de hitserie Emily in Paris – volkomen onverwacht – een van hun phonecords gebruikte. Vanaf dat moment stond de telefoon roodgloeiend en vlogen de aanvragen van over de hele wereld binnen.

Lees verder  |  Reageer
Eén op vijf organisaties heeft moeite met terugbetalen belastingschulden uit coronaperiode

Eén op vijf organisaties heeft moeite met terugbetalen belastingschulden uit coronaperiode

6 september 2022 - Bijna één op de vijf (zeventien procent) Nederlandse organisaties heeft moeite met het terugbetalen van de diverse belastingschulden die zij hebben opgebouwd tijdens de coronaperiode. Dat blijkt uit onderzoek van Nextens in aanloop naar Prinsjesdag 2022. Het onderzoek is uitgevoerd onder ruim 900 financieel verantwoordelijken. Naast schulden bij de Belastingdienst kennen veel organisaties uitdagingen met de thuiswerk- en reiskostenvergoeding.

Lees verder  |  Reageer
Jaar met een gouden randje: Juweliers na tien jaar weer in opmars

Jaar met een gouden randje: Juweliers na tien jaar weer in opmars

5 september 2022 - Juweliers schitteren weer in het straatbeeld! Na een aantal magere jaren en het faillissement van Siebel (in 2014), is voor het eerst in tien jaar een stijging te zien van het aantal juweliers in Nederland. Uit cijfers van dataspecialist BoldData blijkt dat er in 2021 vijftien nieuwe juweliers zijn bijgekomen. Nederland telt momenteel 1.605 juweliers.

Lees verder  |  Reageer
Bijna een derde van de Nederlanders shopt bewust minder door inflatie

Bijna een derde van de Nederlanders shopt bewust minder door inflatie

2 september 2022 - Het personeelstekort sijpelt door in elke sector; overal voelen werkgevers én werknemers dat de arbeidsmarkt krapper is dan ooit. De retailsector is hierin geen uitzondering. Daarnaast zorgt ook de huidige inflatie voor veranderingen in ons koopgedrag waardoor zowel consumenten als retailers de effecten merken. Maar wat blijkt? Winkelend Nederland heeft voor beide situaties begrip. Zo heeft drie op de vijf Nederlanders (61 procent) er begrip voor wanneer een bestelling later wordt bezorgd en worden zij creatief om bewuster met hun geld om te gaan.

Lees verder  |  4 reacties
Snelle bezorging en gepersonaliseerde winkelervaring bovenaan wensenlijstje consument

Snelle bezorging en gepersonaliseerde winkelervaring bovenaan wensenlijstje consument

2 september 2022 - Bij het kopen van cadeaus voor de feestdagen hechten Nederlanders de meeste waarde aan een snelle bezorging. Ook staan een soepele en gepersonaliseerde winkelervaring en een aantrekkelijke prijs hoog op het wensenlijstje. Dit blijkt uit Europees onderzoek uitgevoerd door Zendesk naar het winkelgedrag van consumenten in aanloop naar de feestdagen. Verder laat het onderzoek zien dat Nederlanders zich bij een aankoop sterk laten beïnvloeden door reviews

Lees verder  |  Reageer
Negen bureaus komen met keurmerk voor online marketing in Nederland

Negen bureaus komen met keurmerk voor online marketing in Nederland

1 september 2022 - Negen online marketing bureaus, verspreid over Nederland, hebben zich ten doel gesteld om het ‘online cowboys’ moeilijker te maken om de onwetendheid van veel bedrijven en ondernemers te misbruiken. Daarvoor lanceren zij een keurmerk: het OnlineMarketing.nl keurkmerk , dat het gemakkelijker moet maken om te herkennen of een bureau online marketing campagnes van voldoende kwaliteit kan verzorgen.

Lees verder  |  Reageer
Aantal mkb-bedrijven met financiële buffer was nog nooit zo hoog

Aantal mkb-bedrijven met financiële buffer was nog nooit zo hoog

31 augustus 2022 - Het percentage mkb-bedrijven dat een financiële buffer van minimaal 10.000 euro heeft, is in mei van dit jaar naar een historische hoogte van bijna 61 procent gestegen. Dat blijkt uit cijfers van de Exact MKB Monitor, die gebaseerd zijn op verwerkte data van 340.000 administraties. Uit de monitor blijkt ook dat de gemiddelde omzetgroei onder mkb-bedrijven in mei 16,73 procent bedraagt. Daarmee is er na een eerste kwartaal, dat gekenmerkt werd door dalende omzetgroei, nu voor de tweede maand op rij sprake van een stijging in gemiddelde omzetgroei.

Lees verder  |  Reageer
Ondernemers en gebruikers denken mee over nieuw Handelsregister

Ondernemers en gebruikers denken mee over nieuw Handelsregister

30 augustus 2022 - De Kamer van Koophandel (KVK) en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat onderzoeken hoe het Handelsregister moet worden aangepast aan de ontwikkelingen in de samenleving, samen met ondernemers en betrokkenen. Moet er meer nadruk komen op privacy en afscherming van gegevens, of is juist openbaarheid van belang? Op 6 en 8 september 2022 zijn er twee interactieve online sessies waarin een oplossingsrichting voor het Handelsregister van de toekomst wordt voorgelegd. Iedereen kan daarbij aanschuiven en meepraten.

Lees verder  |  Reageer
Vorige  |  
25  26  27  28  ...  541