Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Zo kunnen bedrijven de waarde van gepersonaliseerde klantenservice verder vergroten

Zo kunnen bedrijven de waarde van gepersonaliseerde klantenservice verder vergroten

9 december 2022 - Uit het Data-Driven Marketing Onderzoek 2022 van branchevereniging DDMA in samenwerking met onderzoeksbureau GfK, blijkt dat 62 procent van de Nederlandse organisaties aangeeft klanten centraal te zetten en hiernaar te handelen. Experts reageren hoe organisaties de meerwaarde van gepersonaliseerd klantcontact verder kunnen vergroten.

Lees verder  |  Reageer
Consumenten kiezen massaal voor repareren en onderhoud

Consumenten kiezen massaal voor repareren en onderhoud

8 december 2022 - Voor het tweede jaar op rij organiseerde buitenwinkel Bever op vrijdag 25 november (Black Friday) ‘For Future Fridays’. Het Black Friday-alternatief blijkt door Nederland te zijn omarmd. Consumenten kwamen massaal langs in een van de veertig filialen langs om hun buitenkleding gratis te laten repareren of hun wandelschoenen na een uitgebreide check een gratis onderhoudsbeurt te laten geven waarmee de levensduur is verlengd.

Lees verder  |  Reageer
Cyber Monday opnieuw drukste pakketdag, groei koopjesdagen zet door

Cyber Monday opnieuw drukste pakketdag, groei koopjesdagen zet door

8 december 2022 - Black Friday en Cyber Monday blijven ondanks de economische tegenwind onverminderd populair. Dat blijkt uit een analyse van de verzenddata van Sendcloud, dat met meer dan 23.000 webwinkels samenwerkt. Gemiddeld verzonden webwinkels dit jaar zo’n vijf procent meer pakketten in de week van Black Friday, vergeleken met een jaar eerder. De groei volgt op een uitzonderlijk jaar: in 2021 versloeg ‘Black Week’ nog alle records met een stijging van het pakketvolume van 32 procent ten opzichte van 2020.

Lees verder  |  Reageer
Vijf redenen om softwarekoppelingen te laten uitvoeren

Vijf redenen om softwarekoppelingen te laten uitvoeren

7 december 2022 - Werken je  met meerdere softwareprogramma’s waarin deels dezelfde gegevens staan? Dan biedt een softwarekoppeling mooie kansen, aldus Kees van Iwaarden van Easylink.
Maar wat zijn dé redenen om te kiezen voor softwarekoppelingen? De antwoorden op deze vragen geeft Van Iwaarden in dit artikel.

Lees verder  |  Reageer
Waar was jij toen de machine-industrie digitaal ging?

Waar was jij toen de machine-industrie digitaal ging?

6 december 2022 - Machinebedrijven hebben veel geïnvesteerd in productie en apparatuur, maar hebben de boot gemist als het gaat om klantenrelaties en procedures. Veel gegevens verspreid over verouderde systemen zorgen ervoor dat de bedrijven onvoldoende inzicht hebben in hun klanten en dat leidt tot gemiste zakelijke kansen. Nu de digitalisering het koopgedrag opnieuw heeft vormgegeven ga je vanzelf zien dat de gevestigde bedrijven die het belang van de fundamentele IT hebben onderschat tegen problemen aan gaan lopen.

Lees verder  |  Reageer
MKB kan weer niet investeren in digitalisering en raakt achterop

MKB kan weer niet investeren in digitalisering en raakt achterop

6 december 2022 - Eén derde van het mkb heeft de afgelopen twee jaar te weinig geïnvesteerd in digitalisering. Dat is wat de sector zelf aangeeft in een onderzoek van financieringsplatform October. Desondanks gaan nog minder ondernemers in digitalisatie investeren in het komende jaar, vanwege de sluipende recessie en krapte in het personeelsbestand.

Lees verder  |  Reageer
Een derde belt liever met de klantenservice dan met schoonouders

Een derde belt liever met de klantenservice dan met schoonouders

5 december 2022 - In de huidige 24/7-wereld zijn klanten het gewend om onmiddelijk antwoord te krijgen. Met een mobiele telefoon in de hand is alle denkbare informatie immers binnen handbereik. Goede klantenservice wordt daarom steeds belangrijker. Dit blijkt uit onderzoek van CM.com dat meer dan 1.000 Nederlandse klanten vroeg naar hun ervaringen met klantenservice. Het onderzoek toont aan dat alle conversaties tussen bedrijven en klanten van groot belang zijn. Of het nu gaat om een heel klein detail of een groot probleem, een snel en duidelijk antwoord is essentieel.

Lees verder  |  Reageer
Retailers haalden tijdens Black Friday gemiddeld 13,8 procent meer omzet dan in 2021

Retailers haalden tijdens Black Friday gemiddeld 13,8 procent meer omzet dan in 2021

5 december 2022 - Uit data van Mollie blijkt dat Nederlandse retailers afgelopen Black Friday gemiddeld maar liefst 13,8 procent meer verkochten dan op dezelfde dag in 2021, wat al een recordjaar was. In de gehele Cyber Week, welke de maandag voor Black Friday begint, zagen Nederlandse retailers hun omzetvolumes met 13,6 procent stijgen ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Alle verkopen wereldwijd samengenomen, ziet Mollie een toename van 14,5 procent ten opzichte van 2021 op Black Friday, en een toename van 13,5 procent tijdens de gehele Cyber Week.

Lees verder  |  Reageer
Helft (web)winkels prijst deze feestdagen scherper dan vorig jaar

Helft (web)winkels prijst deze feestdagen scherper dan vorig jaar

2 december 2022 - Winkeliers pakken de voorbereidingen voor de feestdagen anders aan dit jaar. Dat blijkt uit een onderzoek in opdracht van Fiverr onder ruim 500 eigenaren en leidinggevenden van (web)winkels in Nederland. Zo beginnen zij dit jaar eerder met de voorbereidingen van hun promoties voor de feestdagen. Ook verwachten zij dat het huidige lage consumentenvertrouwen de verkoop in deze periode niet zal beïnvloeden.

Lees verder  |  Reageer
Afgelopen half jaar wederom forse stijging cybercrime

Afgelopen half jaar wederom forse stijging cybercrime

2 december 2022 - Al jaren lang worden steeds meer Nederlanders slachtoffer van digitale misdrijven zoals phishing, hacking en WhatsApp-fraude. Het afgelopen half jaar was er een flinke stijging van 8,6 procent ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Vooral in Zuid-Holland, Noord-Brabant en Limburg is cybercrime fors toegenomen. Dit en meer blijkt uit onderzoek van VPNGids.nl op basis van de meest recente politiecijfers.

Lees verder  |  Reageer
Ontevredenheid en zorgen onder mkb-medewerkers kunnen leiden tot meer ‘quiet quitting’

Ontevredenheid en zorgen onder mkb-medewerkers kunnen leiden tot meer ‘quiet quitting’

1 december 2022 - Ook in het Nederlandse mkb kan het fenomeen ‘quiet quitting’ steeds vaker voorkomen. In de nieuwste survey van Personio zegt bijna een op de drie (31 procent) mkb-medewerkers in Nederland niet gelukkig te zijn in hun huidige baan. Extra zorgelijk is dat ruim de helft (51 procent) van de respondenten zegt dat wanneer ze ontevreden zijn op hun werk, dit een negatief effect heeft op hun interacties met klanten en collega’s.

Lees verder  |  Reageer
Veel cybersecurityproblemen bij bedrijven die deel uitmaken van het portfolio van private equity-partijen

Veel cybersecurityproblemen bij bedrijven die deel uitmaken van het portfolio van private equity-partijen

1 december 2022 - BlueVoyant heeft onderzoek gedaan naar de cybersecurityrisico’s onder 780 bedrijven die deel uitmaken van het portfolio van private equity-bedrijven. Hieruit blijkt dat het IT-beheer bij deze doelgroep een belangrijk punt van zorg is en dat een groot aantal veel steken laat vallen op het gebied van cybersecurity. Ruim 70 procent van alle kritieke kwetsbaarheden in systemen die verbonden zijn met het internet was het gevolg van gebrekkige cyberhygiëne. Dit maakt de onderzochte bedrijven kwetsbaar voor cyberincidenten.

Lees verder  |  Reageer
Stevige opmars digitale folder, papieren reclamefolder verleden tijd?

Stevige opmars digitale folder, papieren reclamefolder verleden tijd?

30 november 2022 - Nederlanders lezen graag reclamefolders. De papieren reclamefolder wordt nog altijd het meest gelezen. Maar liefst 9,6 miljoen mensen bladeren regelmatig door de folder die elke week op de deurmat valt. De digitale versie van de reclamefolder is inmiddels volwassen geworden met 9,3 miljoen lezers, een verdubbeling ten opzichte van 2018. Het lijkt daarom een kwestie van tijd voordat de digitale folder het stokje overneemt. of toch niet?

Lees verder  |  Reageer
Ondernemer positief ondanks opeenstapeling problemen

Ondernemer positief ondanks opeenstapeling problemen

29 november 2022 - Ondanks de opeenstapeling van maatschappelijke factoren die het ondernemerschap lastig maken blijft de gemiddelde ondernemer positief. In een groot opgezet onderzoek van KVK onder ruim 1500 ondernemers blijkt de ondernemer zijn bedrijf net als vorig jaar te waarderen met gemiddeld cijfer van 7,2. Het eigen welbevinden werd dit jaar iets hoger gewaardeerd, een 7,5 ten opzicht van een 7,2 in 2021. Dit blijkt uit het KVK onderzoek Ondernemen 2022.

Lees verder  |  Reageer
Vorige  |  
17  18  19  20  ...  541