Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Juist voor \'traditionele\' ondernemers vormt online een kans

Zelf ook testen hoe je er voor staat op gebied van Online Ondernemen?
https://scan.mkbservicedesk.nl/onlineondernemen/

O. Vrijmoed  |    |  11 juni 2013

Cookiewet: schijnversoepeling

Toen de cookie discussie in de 2e kamer begon vorig jaar begon mijn hart iets sneller te kloppen. Niet vol verwachting maar vol angst omdat die kamer leden hun eigen zegje over iets gingen doen waar ze eigenlijk helemaal geen verstand van hebben.

Dit zou een strop geweest kunnen zijn voor vele internetmarketeers. Gelukkig is de kogel door de kerk en is er voor affiliatemarketing duidelijkheid gekomen!

Candy Crush  |    |  10 juni 2013

Checklist: Timemanagement

Hallo,
zo vind ik het ook belangrijk dat je tijd besteed hoe je omgaat met je e-mail. 3 keer per dag je e-mail lezen en verwerken is volgens mij meer dan genoeg. Zo kom je ook aan dingen toe die je zelf gepland hebt, in plaats van je dag in te laten delen door de zaken die binnen komen via je e-mail.
En als je je e-mail leest, doe er meteen iets mee, zodat je elke mail maar één keer hoeft te openen. Bijvoorbeeld meteen afwerken, doorgeven aan een ander om daar actie op te ondernemen of meteen weg doen.

Miriam  |    |  10 juni 2013

Kloof tussen accountant en ondernemer nog steeds niet gedicht

Het is mij, na meer dan 30 jaar als zakelijk bankier en nu zelfstandig consultant, gebleken dat heel veel accountants zich bij het MKB helaas beperken tot 'geschiedschrijving'. Voor een serieuze adviesrol wordt te weinig tijd vrijgemaakt en het ontbreekt veel accountants domweg aan in-house expertise om dat goed in te kunnen vullen. Zulke expertise is wel voorhanden en kan door accountants prima voor hun relaties worden ingezet als ze zich bereid tonen tot samenwerking met andere/externe specialisten. Zo ervaart de opdrachtgever wel toegevoegde waarde en wordt hij of zij optimaal geadviseerd.

Michiel Werkman  |    |  10 juni 2013

MVO: het zijn ook de kleine dingen die het doen

Leuk artikel.

Goed te lezen dat het draait om de kleine dingen en dat bewustzijn essentieel is. Pas daarna kunnen de verbeteringen en innovatieve ideeën gedragen gerealiseerd worden.

Wij hebben 5 resultaten van MVO gedefinieerd.

http://www.mvokickstart.nl/waarom-mvo/duurzame-winst/

Ik ben benieuwd welke jullie hiervan het belangrijkste vinden?

Paul van Workum  |    |  10 juni 2013

Elco Brinkman: \'Doe nou eens niet zo moeilijk\'

In feite geeft Brinkman aan dat we bestuurd worden door kanslozen.
Dat is dus het referentiekader van talloze bestuurders en hun bestuurders achterban. We hoeven dus niet vreemd op te kijken als ze de wereld die ze besturen kansloos maken. Dat is niet zozeer hun missie, maar dat zit in deze bestuurspersonen ingebakken. Deze kansloosheids stoornis staat nog niet vermeld in de nieuwe DSM V, gelukkig maar, maar inspirerend en doelgericht kun je het optreden van bestuurders niet noemen. Enige ondersteuning hebben ze wel nodig, want er is geen beweging. Roep het maar van de daken mister Brinkman.

H.A.  |    |  6 juni 2013

SEPA nog geen prioriteit Nederlands bedrijfsleven

Goed dat dit wordt onderzocht; ook een enquête geeft ondernemers bewustwording. Wij plaatsen daarom ook een column in een aantal kranten, informeren onze relaties en publiceren er informatie over op onze website. Zelf hebben we natuurlijk ook al stappen ondernomen.

Het is belangrijk tijdig voorbereidingen te treffen. Anders kost de overstap de ondernemer meer.

Barry Mooibroek

ACMO Accountants | BHJ Mooibroek AA RAB  |    |  4 juni 2013

Webwinkels verkopen drie keer meer via mobiele apparaten

Ik zat een beetje te lezen op jullie website, ook oudere berichten en kwam ineens dit bericht tegen. Zelf zit ik in de internetmarketing en zie via analytics en andere tracking software dat deze ontwikkeling zich langzaam maar zeker nog steeds meer doorzet. Toch blijft er denk ik een groot gedeelte die liever rustig/''veilig'' achter hun pc/laptop thuis online willen shoppen.

gsm-abonnement  |    |  4 juni 2013

MVO: het zijn ook de kleine dingen die het doen

Mooi artikel!

Naast jouw tips is het erg belangrijk structuur toe te voegen aan je bedrijf op het gebied van verantwoord ondernemen. Een sticker op de printer bijvoorbeeld is niet genoeg. Laat uw werknemers elkaar stimuleren! Hoe alles precies aangepakt moet worden hangt van het bedrijf af. Het beste is dan ook om daar een professional voor in te huren. Maar dit zijn alvast wat leuke tips om mee te beginnen!

met vriendelijke groet,
Gijs Weterings

Hoe-advies  |    |  4 juni 2013

Ondernemer heeft geen idee hoe eigen website presteert

Een SEO-scan (om de vindbaarheid van een website te onderzoeken) geeft prima inzicht in de werking van een website. Op basis hiervan kunnen concrete verbeteringen worden aangebracht om meer (relevante) traffic naar een website te krijgen. Het blijkt toch weer dat internetcommunicatie een onderschat marketingcommunicatiemiddel is. Iedereen heeft het tegenwoordig over de inzet van sociale media en de ontwikkeling van allerlei apps, terwijl de website soms helemaal niet in orde is!

Anton Gouman  |    |  3 juni 2013

Zzp’ers ervaren massaal overschrijding van betaaltermijnen

Naast de liquiditeitsproblemen die overschrijdingen van de betaaltermijn met zich meebrengen, is ook het waardeverlies iets wat niet uit het oog verloren mag worden. Geld dat je later ontvangt, is immers minder waard dan geld dat je vandaag ontvangt.

ZZP’ers zouden hier in de prijsstelling rekening mee moeten houden. Staat een cliënt eenmaal bekend als ‘laatbetaler’, dan moet de prijs die deze cliënt gefactureerd wordt dusdanig verhoogd worden zodat de netto contante waarde van de verlate betaling in balans is met wanneer de betaling wel tijdig ontvangen wordt. Zo kan de relatie blijven bestaan, zonder dat er sprake is van waardeverlies.

Op deze manier wordt immers, los van de mogelijke liquiditeitsproblemen die ZZP’ers kunnen ervaren door laatbetaling, in ieder geval de waarde van de verlate betaling gelijkgetrokken.

M. De Jong  |    |  3 juni 2013

Nog geen akkoord cao horeca

Die laatste alinea is natuurlijk het belangrijkst voor de werknemer, maar vooral ook voor de werkgever.

Zelf heb ik 6 jaar lang in de horeca gewerkt en wist ik vooral zelf niet waar ik recht op had. 9 van de 10 keer zal je werkgever ook geen moeite doen om je hier op te wijzen. Vandaar dat het ook belangrijk is dat het voor iedereen straks duidelijk is hoe de nieuwe CAO er uit ziet en waar deze in te lezen is. Een nieuwe CAO is de eerste stap, maar iedereen recht geven waar ze recht op heeft zal waarschijnlijk nooit gebeuren :)

Jeroen Buitenberg   |    |  31 mei 2013

Kleine ondernemer laat subsidies liggen

En het is zo eenvoudig. Talrijke subsidie adviseurs bieden hun diensten No Cure No Pay aan.
Beschikbaarheid van subsidie helpt ook nog eens om financiers en investeerders over de brug te trekken.
Even googelen of via een onafhankelijke (krediet) adviseur een gekwalificeerde subsidie adviseur inschakelen. Hoe moeilijk kan het zijn? DOEN!

michiel werkman  |    |  30 mei 2013

Nederlandse ondernemers durven ook te ondernemen als het tegenzit

Anti cyclisch investeren. Dat is in het verleden vaak lucratief gebleken. De uitdaging is nu om aan gepaste funding te komen.

Het overtuigen van banken/financiers/investeerders is tegenwoordig solliciteren naar krediet geworden! De wereld is definitief veranderd. Dit is de nieuwe werkelijkheid. Ondernemers moeten er voortaan extra aandacht, tijd en geld in steken om hun broodnodige investeringen hybride financierbaar te maken.

Hoe? Onder meer door energie te steken in de relatie met de eigen bank. Niet ‘onder hun radar’ blijven opereren. Zorgen dat het eigen investering- en financieringsplan veel professioneler wordt gepresenteerd dan dat van de concurrent. Regelen dat de huisbankier een kredietaanvraag in één keer goed kan beoordelen. Daarvoor een specialist inschakelen kan wonderen doen.

En, gun de bank genoeg rendement door ook wat andere zaken met ze te doen. Dat helpt uiteindelijk jezelf vooruit.

michiel werkman  |    |  30 mei 2013
Vorige  |  
133  134  135  136  ...  169