Door: Redactie Brisk Magazine, 18 maart 2012 | Checklist: Factuur |
Alle facturen (rekeningen, nota’s, declaraties, kwitanties, bonnen) die u verstuurt moeten aan een aantal wettelijke eisen voldoen. Dat wist u natuurlijk. Maar welke dat precies zijn, leest u in deze checklist.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 4 maart 2012 | Checklist: Administratie |
Uw facturen, inkooprekeningen en bankafschriften zijn logische onderdelen van uw bedrijfsadministratie. Maar er is meer. In feite moet uw administratie alle gegevens van uw onderneming, inclusief tussentijdse berekeningen, financiële aantekeningen, contracten, agenda’s en correspondentie bevatten. Hoe u dat doet (in ordners of digitaal) mag u zelf bepalen, maar houd wel rekening met onderstaande punten!
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 26 februari 2012 | Checklist: Mobiele websites |
Consumenten maken steeds meer gebruik van smartphones en tablets. Wilt u dat uw klanten uw website ook mobiel kunnen bezoeken, houd er dan rekening mee dat die in sommige gevallen enigszins aangepast moet worden zodat uw content ook mobiel goed en gebruiksvriendelijk toegankelijk is.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 5 februari 2012 | Checklist: Werken met een tolk |
Een gekwalificeerde tolk is geen overbodige luxe als u zaken doet in het buitenland of met een buitenlandse partner wiens taal u niet (perfect) spreekt. Maar zelfs met een tolk is het belangrijk alert te blijven op mogelijke misverstanden. Een ‘ja’ hoeft niet altijd te betekenen dat de gesprekspartner alle details begrepen heeft.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 22 januari 2012 | Checklist: Discriminatie |
Discriminatie verziekt de sfeer en is bovendien verboden. U bent op basis van het Burgerlijk Wetboek en de Arbeidsomstandighedenwet (art. 3.1 en 3.4) zelfs wettelijk verplicht te zorgen dat er in uw onderneming niet gediscrimineerd wordt.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 31 december 2011 | Checklist: Sociale Media |
U bent aanwezig op het internet, en uw relaties ook. U vindt bovendien dat u eigenlijk ‘iets zou moeten’ met sociale media als LinkedIn en Twitter. En dus maakt u een profiel aan. Maar wat dan?
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 11 december 2011 | Checklist: Aftersales |
Dus u denkt dat de koop rond is zodra uw klant het contract getekend heeft? Fout! Zelfs na het afsluiten van de order, is er nog van alles dat mis kan gaan. Val niet in deze beruchte aftersales-kuilen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 27 november 2011 | Checklist: Videoconferentie |
Door de aanhoudende economische uitdagingen en de continue zoektocht van bedrijven naar permanente kostenbesparingen, kiezen ze steeds vaker voor videoconferentie dan voor face-to-face ontmoetingen. Maar hoe bereidt u zich nu het beste voor op een videoconferentie en waar dient u rekening mee te houden?
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 13 november 2011 | Checklist: Werkkostenregeling 2011 |
Heeft u personeel en verstrekt u zaken als kerstpakketten, laptops of fietsen aan uw werknemers? Betaalt u mee aan personeelsuitjes en bedrijfsfitness? Tussen 1 januari 2011 en 1 januari 2014 moet u dan overstappen naar de nieuwe 'werkkostenregeling'.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 6 november 2011 | Checklist: Elektronisch factureren |
U mag inmiddels zelf weten of u uw facturen per post of elektronisch verstuurd. De Belastingdienst maakt geen onderscheid meer. Het enige waar u aan moet denken is dat uw ontvanger akkoord gaat met een elektronische factuur.
|
|
|