Door: Redactie Brisk Magazine, 17 juli 2011 | Checklist: Sterk merk |
Hoe herkenbaarder en hoe sterker uw merk, hoe meer mensen zich ermee zullen identificeren en hoe trouwer ze u en uw bedrijf zullen zijn. Hoe realiseert u zo’n ijzersterk merk?
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 26 juni 2011 | Checklist: Werknemers motiveren |
Hoe motiveert u uw werknemers? Les één: wéét wat hen beweegt. Bij motivatie gaat het altijd om het bevredigen van individuele behoeften. Iemand doet iets omdat hij er iets positiefs aan overhoudt.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 5 juni 2011 | Checklist: Beginnen met structureel exporteren |
Bedrijven kunnen verschillende redenen hebben om te gaan exporteren. Dit kan bijvoorbeeld het zoeken naar meer groei van de omzet en winst zijn, de binnenlandse markt kan te klein zijn geworden maar ook risicospreiding en het wegwerken van overcapaciteit zijn veel gehoorde redenen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 29 mei 2011 | Checklist: Online video |
YouTube is niet alleen geschikt voor video’s met kunstjes van uw huisdieren of voor aanstormend zangtalent; het biedt ook zeer interessante marketingpotentie voor bedrijven.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 22 mei 2011 | Checklist: Doelgroepgerichte e-mailmarketing |
Of u nu al langer bezig bent met e-mailmarketing of er nog maar net over nadenkt, bedenk goed wat u er mee wilt bereiken. Veel bedrijven beginnen gewoon met verzenden zonder na te denken over de gewenste resultaten of met onrealistische verwachtingen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 15 mei 2011 | Checklist: Vergaderen |
De één is er gek op, de ander ziet er hoogstens een noodzakelijk kwaad in. Feit blijft dat u er niet onderuit komt zo nu en dan een vergadering in te gaan. En dat kan heel nuttig en effectief zijn.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 7 mei 2011 | Checklist: Zelf iets beginnen of overnemen? |
Nieuwe ondernemers die starten door een overname van een bedrijf verschillen in meerdere opzichten van ondernemers die een bedrijf oprichten. Door de vergrijzing en individualisering van de maatschappij zal het aantal bedrijfsoverdrachten toenemen. Wie nog twijfelt -overnemen of zelf iets starten-, loopt deze checklist even door.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 1 mei 2011 | Checklist: Timemanagement |
Hoe meer uw bedrijf groeit, hoe meer u moet doen. Helaas krijgt u er niet meteen meer tijd bij. Ondernemers moeten dan ook excellente time-managers zijn om het gevecht tegen de deadlines te winnen zonder op te branden. Hieronder een aantal tips om uw dag zo efficiënt mogelijk te vullen – met werk én ontspanning.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 25 april 2011 | Checklist: SWOT |
Wie positie wil bepalen en inzicht wenst te krijgen in de omgeving, gebruikt de SWOT-analyse. Het meest bekende, maar ook meest verguisde model. De SWOT-analyse bestaat uit een interne (Strengths en Weaknesses) en een externe analyse (Opportunities en Threats).
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 17 april 2011 | Checklist: Bent u een echte ondernemer? |
Een paar van uw vrienden hebben het gedaan. De krant en het internet staan vol met mensen die het gedaan hebben. Zelfs president Obama praat erover. Zou u het ook moeten doen? Moet u net als miljoenen anderen de stap wagen en voor u zelf beginnen?
|
|
|