Door: Redactie Brisk Magazine, 30 oktober 2011 | Checklist: Pesten op de werkvloer |
Als een geintje uitloopt op intimidatie heeft u een probleem. Gepeste werknemers belanden bijna allemaal in de ziektewet en op die manier wordt het wel een heel kostbaar geintje. Voorkomen dus, dat gepest. Maar hoe?
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 23 oktober 2011 | Checklist: Eerste werknemer |
Als succesvolle ZZP’er bent u gewend aan lange werkdagen en doorwerken tijdens feestdagen en weekenden. Maar wanneer was u voor het laatst bij de tandarts? Wanneer bent u voor het laatst ongestoord een avondje uitgeweest?
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 16 oktober 2011 | Checklist: SEO voor beginners |
Heeft u een website, en wie heeft die niet, dan is het handig om iets te weten over search engine optimization, kortom SEO. SEO verhoogt het aantal bezoekers van uw website én, als het goed is, de kwaliteit van die bezoekers.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 9 oktober 2011 | Checklist: Persbericht |
U heeft een nieuwtje en de hele wereld moet het weten. Dus verstuurt u een persbericht, per e-mail. Waarom wordt het dan niet geplaatst? Misschien heeft u onderstaande regels niet in acht genomen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 2 oktober 2011 | Checklist: Talentmanagement |
Werknemers die niet goed op hun talenten gecoacht en begeleid worden, raken sneller hun motivatie kwijt om gestelde doelen te behalen. Hierdoor dragen zij minder bij aan uw bedrijfsresultaten en efficiëncy. Een zorgvuldig opgezet talentmanagementprogramma helpt bedrijven om werknemers op de juiste plek te krijgen en talent te behouden.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 25 september 2011 | Checklist: Effectief tijdbeheer |
Druk-druk-druk is al een tijd geen statussymbool meer. Vandaag de dag is het vooral een signaal dat u uw zaakjes niet op orde heeft. Loopt u steeds achter de feiten aan, dan heeft u een probleem. Kostbare uren die u verspilt aan onbenulligheden, kunt u met slim tijdbeheer omzetten in klinkende munt.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 4 september 2011 | Checklist: Communicatieplan |
Om belangrijke bedrijfsinformatie of interessant nieuws bekend te maken, is echt geen dure communicatieadviseur of PR-expert nodig. Met een beetje gezond verstand en deze checklist stelt u in no-time een effectief communicatieplan op en vertelt u wat u wilt aan wie u wilt.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 28 augustus 2011 | Checklist: Klantentrouw opbouwen |
De basis van succesvol zakendoen is een vaste klantenkring. 80 procent van de inkomsten van succesvolle bedrijven is immers afkomstig van twintig procent van hun klanten. Teveel bedrijven verwaarlozen die trouwe klanten en jagen alleen maar achter nieuwe aan.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 7 augustus 2011 | Checklist: Cold-calling |
Cold calling. Zelfs de naam klinkt kil. U bent dan ook niet de enige bij wie de gedachte alleen al voor kippenvel zorgt. Veel mensen vinden cold calling zelfs het meest intimiderende onderdeel van het verkoopproces. Helaas: het moet! Als u wilt dat uw onderneming groeit, zult u immers nieuwe klanten binnen moeten halen.
|
|
|