Door: Redactie Brisk Magazine, 11 april 2011 | Checklist: Bedrijfsverbanddoos |
Overal zijn regeltjes dan wel richtlijnen voor, dus ook voor de bedrijfsverbanddoos die op uw bedrijf aanwezig dient te zijn. Hopelijk heeft u hem nooit nodig, maar u weet: ongelukken gebeuren in de vreemdste hoekjes. Wees goed voorbereid!
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 10 april 2011 | Checklist: Onderhandelen |
Goed voorbereiden, het heft in handen nemen en de taal van de ander spreken. Maar pas op voor op de man spelen.. Een onderhandeling staat met de juiste tactiek en valt genadeloos met de verkeerde.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 11 maart 2011 | Checklist: Vliegveldbeveiliging |
Vliegvelden zijn niet meer wat ze waren. Uw messencollectie kunt u echt beter thuis laten als u op zakenreis gaat! Maar er zijn meer manieren om met zo weinig mogelijk stress door de beveiliging op de luchthavens van tegenwoordig te komen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 27 februari 2011 | Checklist: Klantenserviceblunders |
Een goede klantenservice is waardevol , helemaal nu de zakenwereld steeds harder en onpersoonlijker wordt. Als u zich bewust bent van uw klantenserviceblunders en ze voortaan weet te vermijden, levert u dat dan ook een aanzienlijk concurrentievoordeel op.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 20 februari 2011 | Checklist: E-mailetiquette |
E-mail is niet meer weg te denken uit het bedrijfsleven. Miscommunicatie en irritatie liggen echter op de loer. Het is dus vrij belangrijk te weten wat u wel en juist niet moet doen in uw elektronische communicatie.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 6 februari 2011 | Checklist: Leiderschapsstijlen |
Wat effectief leiderschap is, verschilt per situatie. In tijden van crises bent u waarschijnlijk beter af als besluitvaardig leider die gaat voor resultaten dan als visionair met wilde toekomstplannen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 6 februari 2011 | Checklist: Agressie en geweld |
U wilt u bedrijf niet in een negatieve, onveilige spiraal zien belanden. Smoor agressie en geweld daarom in de kiem. Niet alleen lichamelijk geweld, ook verbale agressie (van beledigingen tot bedreigingen) verzieken de sfeer. Wat kunt u doen om uw werknemers de veilige werkomgeving te bieden waar ze recht op hebben?
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 30 januari 2011 | Checklist: Bedrijfspand |
Uw bedrijfspand is een essentiële succesfactor. Denk dus goed na waar u uw onderneming onderbrengt. Houd rekening met vereiste oppervlakte (nu en in de toekomst), indeling, hoe representatief het pand moet zijn, de bereikbaarheid (zowel met OV als auto), waar de concurrentie zit, wat de kosten zijn, hoe de buurt is, hoe goed beveiligd het pand moet zijn, of u een vestigingsvergunning nodig heeft, enzovoort.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 30 januari 2011 | Checklist: Conflicten |
Conflicten slecht voor de zaak? Integendeel! Conflicten schudden werknemers wakker, wakkeren hun prestatiedrang aan en zorgen voor meer creativiteit. Stuur conflicten in de juiste richting met onderstaande tips en u heeft een winnend team.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 23 januari 2011 | Checklist: Acquisitiemethoden |
Klanten werven kost tijd en geld. En blijft dat doen. Klanten komen en gaan immers. Maak daarom altijd tijd vrij om potentiële klanten te benaderen, hoe goed de zaken ook gaan. Hoe u dat doet? Er zijn diverse manieren om de aandacht van klanten te trekken en ze binnen te halen.
|
Door: Redactie Brisk Magazine, 23 januari 2011 | Checklist: Timemanagement |
Dit klinkt u ongetwijfeld bekend in de oren: te veel werk voor te weinig uren. Gevolg: overwerken. En ach, die zondagmiddag had u toch nog niets gepland, dus die rapportage kan er dan in één moeite door. Tien tips om uw tijd effectiever te besteden.
|
|
|