Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Bind uw starters met een leaseauto

Wat een rare conclusie. Starters blijven niet langer dan 3 jaar bij de eerste werkgever zitten, maar als je ze een leaseauto geeft blijven ze ook niet langer dan 3 jaar zitten. Logisch dat bedrijven daarop besparen.
Tel daarbij op dat bedrijven ook geen mensen langer dan 3 jaar in dienst willen hebben, waarom zou je je als werknemer dan ook binden?

Martijn de Vries  |    |  2 september 2011

MKB wil loyaal en betrouwbaar management

Loyaal en betrouwbaar is logisch. Keer het maar om. Niet loyaal en niet betrouwbaar. Wat dan? Om passie en betrokkenheid van een betrouwbaar management naar boven te laten komen is de manier waarop ze leiderschap geven. Hoe kan het management de motivatie laten stijgen en daarbij het maximale resultaat halen? Met andere woorden: wie kan delen, kan ook vermenigvuldigen. Laat mensen meedenken (bottom up), de ideeën laten delen om efficiënter en effectiever te zijn. Dit alles met top gemotiveerd personeel en vooral maximale resultaten (euro, klant tevredenheid, kwaliteit, etc.).

Dit is één onderdeel van loyaliteit en betrouwbaarheid.

Super dat zo'n onderzoek het bevestigd.

Met vriendelijke groet,
Pim van der Heiden

Pim  |    |  29 augustus 2011

Gun uw werknemer rust na topprestatie

Het waarderen van de mens als individu en investeren in het menselijk kapitaal komt de vitaliteit van het bedrijf ten goede. Met het oog op het nieuwe werken en de toenemende zorgplicht van het bedrijf iets waar iedere werkgever scherper om zal moeten letten. Investeren in het individu is daarnaast kostenbesparend ten opzichte van het werven van een nieuwe werknemer.

Vitaliteit Bedrijfsadvies jerabel  |    |  27 augustus 2011

Gun uw werknemer rust na topprestatie

Geen waardering is demotiverend.
Dat weten velen ...
Waardering echter is dubbele motivatie voor een werknemer.
Jammer dat velen dat nou weer niet weten.

CduB  |    |  15 augustus 2011

Ingrid van Kasteren: De Ondernemende Vrouw 2011

Gefeliciteerd met het winnen van de award ''ondernemende vrouw 2011''

Vitaliteit Bedrijfs Advies Jerabel
Monique Evenhuis

Vitaliteit bedrijfsadvies Jerabel  |    |  8 augustus 2011

Checklist: Cold-calling

Groei voor een onderneming is belangrijk. Koude acquisitie is één van de goedkoopste manieren om waardevolle nieuwe afspraken binnen te halen. De contactbezwaren zijn terug te brengen naar 5 à 6 stuks. Schrijf in het begin alle contactbezwaren op. Bijvoorbeeld: geen interesse, bezig met reorganisatie, geen budget, bel over drie maanden terug, stuur een mail/brochure en voorzien. Acquisitie wordt namelijk leuk als u hier professioneel op kunt reageren. Triggeren van uw gesprekspartner doet u door vragen te stellen.

100 cold calls ==> betekend .. afspraken
die voor ... deals zorgen. Extra deals die voor extra rendement zorgen.

Succes

Pim  |    |  8 augustus 2011

Ondernemer ligt wakker van diefstal en computercriminaliteit

Computercriminaliteit, zeker te weten, maar of hier ook de kleinere bedrijven de dupe van worden, is de vraag.
Onderstaand artikel is te lezen op Tweakersnet

http://tweakers.net/nieuws/75971/mcafee-china-voert-al-vijf-jaar-grote-hackaanval-uit.html

Bart  |    |  4 augustus 2011

Checklist: Non-verbaal onderhandelen

Eens met Gerrit, dit weet nagenoeg iedereen al.

Wil je echt de diepte in, lees dan het boek Toegepaste non-verbale communicatie van Geert Hommes, ISBN/EAN 978-94-90730-01-7. Echt een aanrader.

Peter  |    |  1 augustus 2011

Checklist: Non-verbaal onderhandelen

Wel erg obligate opmerkingen over dit onderwerp!

Gerrit G

gerrit  |    |  1 augustus 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

Baanzekerheid, dat bestaat niet meer in mijn beleving. Je moet, zelfs als 55 plusser, eerst 3 x een tijdelijk contract doorstaan en dan alsnog krijg je geen vaste aanstelling. Een voorstel als 3 mnd leven op een uitkering en het riedeltje opnieuw laten lopen is vaak een gevolg.
Volgens mij is het mens, vrouw, moeder, waardiger om mensen weer normaal 1 mnd proeftijd te geven en dan gewoon aannemen. ZO ontstaat de baanzekerheid weer en zo merk je ook dat je gerespecteerd en gewaardeerd word. Lid zijn van bv een FNV helpt je niets als je geen vast contract hebt, hun opmerking: met een tijdelijk contract ben je feitelijk vogelvrij verklaard, schoot me dan ook als een mes door mn maag.
Baanzekerheid .... ach.

Cathy  |    |  1 augustus 2011

De tien grootste restaurantergernissen

Helemaal mee eens.
Kleine aanvulling:
1.Vrouwlijke bediening op lawaai-makende hakken op harde vloer. Bediening moet onzichtbaar en geruisloos functioneren.
2.Bouwvallige,slechte,sfeerloze rookvoorziening is een blijk van minachting van de gast die als het aan hem/haar ligt niet meer terug komt.

Fred  |    |  29 juli 2011

Houd moeders aan boord met flexibiliteit

@Cindy. Inderdaad! Ik werk al zeker 20 jaar parttime op deze manier en kan het zowel werknemer als werkgever aanraden. Het houdt de uitdaging en motivatie in je werk, want ik ben er wanneer mijn werk dat van mij vraagt (ook zonder dat men het vraagt) en ik maak nooit misbruik van een situatie. Werkgevers hebben mij dan ook altijd de flexibiliteit gegeven die ik nodig heb, zonder dat 1 van de partijen op kwaliteit van werk of leven hoeft in te leveren. Essentieel is wel dat je elkaar kunt vertrouwen en je levensstijl moet je aan willen passen aan de verdiensten van parttime werken. Je versterkt elkaar! HNW is voor mij dan ook enigzins een reeds bestaande manier van werken met een nieuwe naam.

Edith  |    |  29 juli 2011

Betere tariefopbouw zzp’er door minder tussenpartijen

Uiteraard ben ik het eens met de vorige ' spreker' , praktijk wijst dus echter uit dat het zo niet werkt en tussenpartijen wel degelijk vaste percentages van het uurtarief rekenen. Alleen de wet kan hier iets aan wijzigen, aangezien de markt zich anders niet laat dicteren. Hoe rechtsgeldig is het dat igv een verlenging van een contract van een ZZP' er,...de tussenpartij zonder toegevoegde waarde blijft vangen ? Maw de ZZP' er in een wurgconstructie zit en daar om meerdere redenen niet uitkan, niet alleen vanwege hetgeld maar ook vanuit professionaliteit om zijn/haar opdrachtgever niet teleur te stellen ?

marc  |    |  22 juli 2011

Failliet: het einde of een nieuw begin?

Moet je wel de medewerking van de bank hebben, want als ze daar je kop willen zien rollen, is het gebeurt. Zeker als er een ander voor hun grotere klant dreigt op te stappen.

De Neutrale  |    |  21 juli 2011
Vorige  |  
161  162  163  164  ...  169