Nieuws
Ondernemen met Bitcoin heeft duidelijke voordelen
4 december 2020 - De koerswaarde van Bitcoin is opnieuw sterk aan het klimmen en dit verbaast Abbegje Van der Aa niks. Van der Aa is Financial & Community Manager bij Bitcoin Koers en heeft het in een gemoedelijk gesprek over de vele voordelen van Bitcoin voor ondernemers. Ze gelooft oprecht in de toekomst van Bitcoin, maar blijft er ook opvallend helder bij.
Lees verder | ReageerNieuwe WHOA-financiering voor mkb-ondernemers in financieel zwaar weer
4 december 2020 - Zodra de steunmaatregelen van de overheid stoppen, komen naar verwachting duizenden mkb-ondernemers in acute problemen. Een uitweg voor deze ondernemers is de nieuwe Wet Homologatie Onderhands Akkoord (WHOA) die op 1 januari van kracht wordt. Hiermee worden alle schulden die het bedrijf heeft gesaneerd en afgekocht. KieVieK Finance introduceert nu de WHOA-financiering.
Lees verder | ReageerHoe haalt u het meeste uit de unieke feestdagen van 2020
3 december 2020 - Tenzij u in een grot in de Himalaya hebt gewoond, heeft u zich al op talloze manieren moeten aanpassen vanwege de COVID-19-pandemie. Veranderingen zoals quarantaines en beperkingen hebben niet alleen gevolgen voor uw bedrijf, maar voor onze hele manier van leven. Hoe kan uw bedrijf zich aanpassen en zelfs gedijen in deze vreemde en unieke feestdagen?
Lees verder | ReageerOnline record: 75 procent meer bestedingen in de laatste zes weken van 2020
3 december 2020 - De coronacrisis zal in december tot recorddrukte leiden bij webwinkels en pakketbezorgers. Zo is de verwachting dat consumenten vanaf half november tot eind dit jaar 75 procent meer online besteden in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar, blijkt uit transactiedata van ABN AMRO. De periode rond Black Friday, Sinterklaas en Kerst is doorgaans al de drukste tijd van het jaar, maar valt nu óók samen met de gedeeltelijke lockdown. Het gevolg is dat dit de drukste periode ooit wordt voor webwinkels en pakketbezorgers.
Lees verder | ReageerCoronacrisis verandert koopgedrag autokoper
2 december 2020 - De manier waarop men tegen een auto en de aanschaf ervan aankijkt is aan het veranderen, blijkt uit een recent internationaal onderzoek van AutoScout24. De portal ondervroeg 5.783 Europeanen, waaronder ruim 1.000 Nederlanders, naar hun rij- en koopgedrag tijdens de coronacrisis en de onderzoeksresultaten laten opmerkelijke nieuwe behoeftes zien, zoals de stijgende interesse in online aankopen.
Lees verder | 1 reactieVoor hackers is het elke dag Black Friday
2 december 2020 - In het afgelopen half jaar is 70 procent van de mensen meer online gaan shoppen. Daarbij hebben ze een voorsprong genomen op de uitverkoop-acties zoals Black Friday en Cyber Monday. Sterker nog, zo’n 53 procent geeft aan dat ze helemaal niet meedoen aan de grote sales-dagen. Dat blijkt uit de Holiday Shopping Security Survey die CyberArk liet uitvoeren in meerdere landen. De toename heeft echter ook gevolgen voor het gedrag van hackers; ze springen in op de nieuwe trend door slechte gewoontes in internet- en computergebruik van mensen te misbruiken.
Lees verder | 2 reactiesFiets als troef voor werkgever op weg naar duurzame inzetbaarheid
1 december 2020 - De ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit, duurzaamheid en mede door de coronacrisis veranderende behoefte aan reizen, maken dat veel werkgevers het moment aangrijpen om in te zetten op de (elektrische) fiets voor hun personeel. Sinds begin dit jaar hebben 54 grote Nederlandse werkgevers met een gezamenlijk personeelsbestand van ruim 24.000 medewerkers, het digitale fietsportal van Aon in gebruik genomen. Tijdens de week van de duurzame inzetbaarheid was het belangrijk om stil te staan bij de fiets als troef om grip te houden op vitaliteit, zeker wanneer thuiswerken voorlopig de norm blijft.
Lees verder | 1 reactieVeerkracht in de Europese retailsector: Nederland toont sterkste wil om zich aan te passen
1 december 2020 - Uit recent onderzoek door Stripe uitgevoerd door Forrester, blijkt dat de meeste Europese retailers van plan zijn om hun bedrijfsactiviteiten in de nasleep van de coronacrisis uit te breiden in plaats van in te krimpen. De pandemie heeft de overstap naar de interneteconomie weliswaar versneld, maar buitenlandse expansie kent nog steeds een aantal uitdagingen.
Lees verder | ReageerKlantervaring ondanks pandemie belangrijkste focus voor logistieke organisaties
30 november 2020 - BluJay Solutions publiceert de resultaten van zijn jaarlijkse wereldwijde supply chain-onderzoek. Het rapport, ‘Creating Resilience Amid Disruption’, biedt inzicht in hoe supply chain-organisaties de wereldwijde ontwrichting door COVID-19 hebben doorstaan en wat de verwachtingen zijn voor de toekomst. De pandemie blijkt opnieuw een van de belangrijkste drijfveren voor verandering te zijn. Drie kwart (75 procent) van de respondenten geeft aan hun supply chain anders te gaan inrichten op basis van de lessen die ze geleerd hebben van de pandemie.
Lees verder | ReageerRelatiegeschenk ‘old fashioned’?
30 november 2020 - U hebt ze waarschijnlijk zelf veelvuldig ontvangen of aan relaties weggeven: relatieschenken. Soms zijn het leuke gadgets die u op een beurs of een of ander evenement in handen krijgt. Maar meestal worden deze gadgets aangeboden als relatiegeschenk om (potentiële) klanten te overtuigen van de idealen en doelen die een onderneming nastreeft. Het is een klein gebaar naar de klant toe in de hoop een goede relatie op te bouwen. Het bijzondere van relatiegeschenken is dat het ondanks onze digitalisering nog steeds in trek blijft.
Lees verder | 1 reactieMkb-bedrijven verwachten dat bedrijfsvoering verandert door pandemie
27 november 2020 - Nederlandse mkb-bedrijven merken de impact van de COVID-19 duidelijk. Driekwart van deze ondernemers verwacht zelfs dat hun bedrijfsvoering verandert door de pandemie, waarbij 53 procent verwacht dat hun bedrijf enigszins verandert en 22 procent zelfs een geheel nieuw businessmodel verwacht. Deze cijfers blijken uit de vierde editie van het Salesforce mkb-trendrapport.
Lees verder | ReageerDe kracht van online marketing
27 november 2020 - Als ondernemer is het van het grootste belang dat u op een positieve manier opvalt tussen uw concurrenten. Dat lukt gemakkelijker als uw aanbod uniek is en als er een concrete vraag is. De meeste ondernemers in het midden- en kleinbedrijf hebben echter te maken met concurrenten die min of meer hetzelfde aanbieden. Zijn uw voornaamste concurrenten groter en hebben ze een marketingbudget dat dat van u ruim overstijgt, dan staat u in feite al met nul-een achter. Tenzij u uw marketingactiviteiten slim organiseert en sterk resultaatgericht werkt. Zo haalt u meer rendement uit uw marketing-euro's.
Lees verder | 1 reactieKerstshopper compenseert turbulent jaar: meer online uitgaven en pijlen massaal gericht op Black Friday
27 november 2020 - Nu Black Friday nadert, laten we onze kerst niet bederven door een turbulent jaar. Doordat het winkelend publiek zich continu moet aanpassen aan de veranderingen als gevolg van de COVID-19-pandemie, worden ze nog slimmer met hun uitgaven. Uit onderzoek van Kaspersky onder Europese consumenten, blijkt dat de helft (52 procent) van plan is om meer kerstinkopen te doen rond uitverkoop, inclusief Black Friday, vergeleken met voorgaande jaren. Bovendien is een derde (34 procent) van plan om dit tot het laatste moment uit te stellen in de hoop grotere kortingen te krijgen
Lees verder | ReageerSamen sterker uit de crisis, richting de toekomst
26 november 2020 - De economische betrekkingen tussen Nederland en Noordrijn-Westfalen (NRW) hebben een sterk immuunsysteem. Ondanks de coronacrisis is de handel tussen de landen minder sterk gedaald dan die met andere handelspartners. De pandemie toont echter aan dat beide landen voor vergelijkbare uitdagingen staan. De Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) verwacht dan ook dat de tweede regeringsdialoog op 25 november 2020 positieve impulsen zal geven aan de toekomstige samenwerking tussen beide landen.
Lees verder | Reageer