Nieuws
Steeds meer werkgevers pakken stress op de werkvloer aan
14 november 2017 - Het aantal werkgevers dat beleid heeft om werkstress aan te pakken, neemt toe. Dat blijkt uit cijfers van TNO. Tegelijkertijd zijn ook de kosten en de duur van het verzuim door werkstress gestegen. In totaal hebben werknemers in 2016 ruim zeven miljoen dagen verzuimd wegens werkstress.
Lees verder | 1 reactieBeste horecaflexplek: Volkshotel Amsterdam
14 november 2017 - Het Volkshotel aan de Wibautstraat in Amsterdam is dé beste horecaflexplek van 2017. Na bezoek aan tientallen flexplekken in Nederland gaf de jury de hoogste score aan LAB55 in de categorie ‘lokaal’.
Lees verder | ReageerFabrieksarbeiders Ford voortaan 'half mens, half machine'
13 november 2017 - Waar kunnen we solliciteren?
Lees verder | ReageerVier fiscale tips voor horecaondernemers
13 november 2017 - Als ondernemer in de horecabranche – eigenlijk geldt dit voor iedere branche natuurlijk – betaalt u het liefst zo weinig mogelijk belasting. Uiteraard zijn er algemene tips die kunnen helpen bijvoorbeeld de winstbelasting zo laag mogelijk te houden.
Lees verder | 1 reactieGolf van e-factureren stimuleert groei Nederlandse e-commerce
13 november 2017 - Volgens een nieuw rapport van Worldpay, neemt Nederland naar verwachting de komende vijf jaar de gedeelde eerste plaats in van de snelst groeiende e-commercemarkt in Europa.
Lees verder | Reageer'Kwaliteit afwerking Tesla Model 3 alles behalve netjes'
12 november 2017 - Tesla heeft voorlopig weinig vrienden gemaakt met de lancering van de Model 3. De leveringen lopen behoorlijke vertraging op en nu blijkt dat ook de kwaliteit te wensen overhoudt.
Lees verder | ReageerMarc Marquez verdient BMW M4 CS met MotoGP-successen
12 november 2017 - Nog voor Marc Marquez in Valencia beslag legde op de MotoGP-titel had hij al een prijs te pakken. Hij pakte de BMW M Award voor de rijder met de meeste pole positions.
Lees verder | ReageerVeilig investeren? Het kan met deze achttien tips
10 november 2017 - Investeren, aandelen kopen en beleggen, u kunt er vandaag de dag niet meer omheen. Juist nu de rentes op spaarrekeningen verder en verder zakken zijn de alternatieven om meer uit uw spaargeld te halen populairder dan ooit.
Lees verder | ReageerZzp’er overweegt payrolling vanwege sociale zekerheid
10 november 2017 - Sociale zekerheid, zoals het opbouwen van pensioen en het verzekerd zijn tegen langdurige ziekte, is de voornaamste reden voor de zzp’er om gebruik te maken van payrolling. Dat blijkt uit onderzoek van ZZP Barometer onder 483 zzp’ers in samenwerking met EasyStaff.
Lees verder | ReageerVoorwaarden brandverzekering bedrijven veranderen in 2018
9 november 2017 - Per 1 januari gaan de voorwaarden voor brandverzekeringen voor bedrijven van veel verzekeraars veranderen. Er zullen strengere eisen worden gesteld. Voorheen werd vooral gekeken naar de brandveiligheid van de elektrische installaties.
Lees verder | ReageerBlack Friday definitief doorgebroken bij Nederlandse webshops
9 november 2017 - Black Friday is definitief over komen waaien vanuit de Verenigde Staten. Op vrijdag 24 november, de eerste vrijdag na Thanksgiving, zorgen zowel grote als kleine webshops en winkels online en offline voor enorme aanbiedingen.
Lees verder | 1 reactieOndernemer heeft nog veel kansen om tijd te winnen
8 november 2017 - Veel ondernemers in Nederland pakken nog niet alle kansen die er zijn om tijd te besparen door effectiever te werken. Vooral op het gebied van factureren, debiteurenbeheer, de BTW-aangifte en acquisitie valt er nog veel te winnen. Dat blijkt uit een onderzoek van Appwiki.
Lees verder | ReageerProductiever werken in de zorgsector
8 november 2017 - De zorgsector is in Nederland een van de grootste sectoren qua werkgelegenheid en budget. Na jaren van steeds groeiende uitgaven is er vooral sinds de economische crises echter hard aan de rem getrokken. De afgelopen jaren is de jaarlijkse groei van gemiddeld 6,5 procent teruggebracht tot 1,3 procent.
Lees verder | ReageerCentraal klantbeeld voorlopig utopie in retailsector
7 november 2017 - Slechts acht procent van de retailers heeft een centraal klantbeeld, terwijl het belang hiervan door vrijwel alle retailers wordt onderschreven. 79 procent geeft aan dat er hard aan wordt gewerkt, maar dat er nog geen sprake is van een volledig centraal klantbeeld.
Lees verder | Reageer