Ondernemen met de beste ondersteuning

Reacties

Succesvol ondernemen dankzij een ERP systeem

Beste Sander, heldere uitleg over ERP en inderdaad er is een verband tussen succesvol zijn en goed gereedschap (goed ERP systeem) hebben.

Ik zou alleen de tip willen geven aan ondernemers om niet te snel met een ERP leverancier te gaan praten. Ik zou willen adviseren om eerst te gaan werken aan zaken als: waarom wil ik ERP, welke processen wil ik automatiseren, moet ik eerst mijn processen nog verbeteren voordat ik kan automatiseren, wat wil ik precies bereiken met deze investeren, is mijn organisatie klaar voor een ERP implementatie (toch vaak een organisatieverandering).

Kortom, zorg ervoor dat het fundament van je organisatie waarop je wilt bouwen, stevig genoeg is!

roald van der heide  |    |  18 februari 2015

De impact van ONbereikbaarheid

Wij hebben hier jaren geleden de telefonische bereikbaarheid afgeschaft, omdat we eigenlijk vaker werden gebeld door acquisiteurs dan door mogelijke klanten. Onze bestaande klanten hebben allemaal een 06-nummer van degene waar zij zaken mee doen en de administratie en klantenservice zijn per mail te bereiken waarbij mensen altijd binnen 24 uur antwoord krijgen. Voordeel van het laatste is dat je de wellesnietes-situatie voorkomt: alles wat we gedaan en toegezegd hebben staat zwart op wit. Zelf doen we overigens ook niet aan telefonische acquisitie omdat we het een storende en opdringerige vorm vinden met weinig respect voor de klant.

Suzy Willemsen  |    |  12 februari 2015

Veel mkb\'ers betalen te veel voor hun belastingaangifte

Een beetje te grof geschreven. De inhoud van dit artikel bevestigd -helaas- het beeld van de administratiekantoren... Als een halve waarheid ook ook een leugen, kwalificeert dit artikel.
Bijvoorbeeld:
Het spreekt zichzelf tegen; Onder ''Administratiekantoor vaak voldoende'' staat dat in hetzelfde artikel dat een middelgroot bedrijf genoeg heeft aan (alleen) een administratiekantoor en vervolgens wordt geschreven dat er wel een accountant nodig is.

AA's moeten ook een 3 jarige opleiding volgen na hun HBO of universitaire studie.

Er zijn meer verschillen tussen administratiekantoren en accountantskantoren dan er in het artikel worden beschreven, zoals de verplichting tot een beroepsaansprakelijkheidsverzekering met een minimale dekking, het volgen van een minimaal aantal uren aan educatie, het ondergaan van kwaliteitstoetsingen, het hebben van een klachtregeling et cetera.

Bovendien heb ik al te vaak gezien dat er fouten moeten worden rechtgezet die door administratiekantoren zijn gemaakt. Tja, waar gewerkt wordt, kunnen fouten worden gemaakt. Maar wat kost dan meer: in 1x goed of fouten herstellen?
Het motto gaat niet altijd op, maar meestal geldt: What you pay is what you get.

Barry Mooibroek  |    |  10 februari 2015

Vaste telefoniste te duur? Dit zijn de alternatieven

Reactie op punt 4. Als er geen telefoniste is en de telefoon is wel een storend element voor de vaste werkzaamheden, kan het wel verlichting betekenen om te rouleren. Dan weet je dat jij op dat moment 'lichtere' taken kan inplannen en je collega's hun gewone. Op het moment dat jij geen telefoondienst hebt weet je dat je je kunt blijven concentreren. Het kan dus juist positief werken onderling. Ieder weet wanneer de verantwoordelijkheid genomen dient te worden voor de telefoon.

M. den Hertog  |    |  10 februari 2015

Ondernemers zetten druk op accountantsmarkt door te vergelijken

Onvermijdelijk. In elke branche zullen de vergelijkingen de overhand krijgen. Het is maar goed ook. Komt allemaal ten goede van de transparantie, kwaliteit en prijs.

Mido  |    |  3 februari 2015

Digitaliseren is de succesfactor voor Het Nieuwe Werken

Dag Patty,

Mooi verwoord! En toevallig was Rank Xerox mijn allereerste werkgever!

Hartelijke groet,

Marianne

Marianne  |    |  30 januari 2015

Digitaliseren is de succesfactor voor Het Nieuwe Werken

Ik denk dat de oorzaak ligt in het feit dat organisaties nog niet volledig op de hoogte zijn wat de mogelijkheden zijn rondom het efficiënter inrichten van werkprocessen op het gebied van digitalisering. Nieuwe technologieën die op papier gebaseerde workflows binnen elke organisatie automatiseren zijn natuurlijk goud waard. Je geeft zelf al aan dat er software bestaat, waarbij het ondertekenen van een document eenvoudig digitaal kan, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden. Zo zijn er technologieën waarbij je eenvoudig documenten kan ondertekenen, aantekeningen kan maken, delen, opslaan en lezen vanuit elke interface. Waardoor 1: het niet langer nodig is om tussen verschillende programma’s te schakelen, 2: het niet meer nodig is om meerdere versies te beheren en 3: documenten niet langer afgedrukt hoeven te worden en bestanden niet langer hoeven te worden geconverteerd. Een mooi onderwerp om eens meer aan het licht te brengen in de trendy koffiecorner of op die hippe loungebanken.

Patty de Jong, Xerox

Patty de Jong  |    |  30 januari 2015

Verzekering verzuim en arbeidsongeschiktheid kost onnodig veel

interessant

Chan   |    |  22 januari 2015

Gebrek aan inkoopaandacht kost MKB kansen op herstel

Prima stuk en helemaal mee eens Bert

Momenteel - voor mij - uiterst actueel en bruikbaar in mijn werkomgeving. Hoe herkenbaar...

Willem  |    |  20 januari 2015

Flinke omzetstijging freelancers in 2014

Mooie en veel belovende cijfers. Ook in Belgie deden freelancers het goed.

Uit ons eigen onderzoek waaraan 777 freelancers deelnamen, bleek dat 48% van hen in 2014 meer verdiend heeft dan vorig jaar, iets meer dan 26% verdiende minder en 26% verdiende evenveel.

De omzetstijging was vooral een gevolg van meer gepresteerde uren en niet direct van een hoger uurtarief.

Ook voor 2015 verwachten Belgische freelancers meer te kunnen werken. 47% van hen zal zijn uurprijs of dagtarief echter niet verhogen.

michel piedfort  |    |  19 januari 2015

Zelfstandige professional neemt revanche in 2015

Blijft de vraag natuurlijk hoe je in de match voorziet tussen de zelfstandige professional en potentiële opdrachtgevers.

Voorlopig beschikt deze laatste nog steeds over een netwerk en het zal de zp'er veel tijd en energie kosten om zelf een volwaardig netwerk aan te leggen.

Daarom investeren wij in een online tool waarbij je ziet dat het wederom vaak tussenpersonen zijn die de markt bezetten.

Ongetwijfeld neemt de zp'er eerdaags revanche en dwingt hij of zij de markt om zich anders te profileren. Of dat in 2015 zal zijn, is nog maar de vraag.

Peter De Bruyn  |    |  19 januari 2015

Zelfstandige professional neemt revanche in 2015

ZZp'ers zijn tijdens de crisis deels noodgedwongen geweest om anders te gaan prospecteren. De vraag naar opdrachten liep terug. Als dan de oude vertrouwde tussenbureaus ook bijna geen opdrachten hebben of als je daar telkens uit de boot valt, dan schiet er niets op dan zelf rechtstreeks klanten te gaan zoeken.

De zzp'ers die geinvesteerd hebben in het aanleggen van een eigen netwerk zullen hier bij het aantrekken van de economie de vruchten van dragen.

Michel Piedfort  |    |  19 januari 2015

\'Overheid grote stimulator payrollbranche in 2015\'

Kijk dit is nou eens een duidelijk verhaal van iemand die het ziet-, en snapt, wat er in de praktijk gebeurd!
Dat Meulendijk daar zijn beroep van gemaakt heeft is prima (volgens criticasters zal hij voor eigen parochie preken. Maar doet verder niet ter zake).
Ik ervaar het dilemma en het probleem ook bijna dagelijks en ben het volledig mee eens met zijn artikel.
Recent werd me dat in een branche, de horeca, waarin ik niet werkzaam ben, nog eens bevestigd. Payrolling lijkt daar bijna aan de orde van de dag. Nog maar niet te spreken over de wijze waarop dat dan gaat. een compleet personeelsbestand werd van de een op de andere dag overgeheveld...

Onze volksvertegenwoordigers komen er waarschijnlijk pas achter wat ze uitgevoerd hebben als ze niet meer op het pluis zitten en zelf (als ondernemer of ZZP-er) weer aan de slag moeten op de arbeidsmarkt.

G. Mossink  |    |  15 januari 2015
Vorige  |  
107  108  109  110  ...  169