Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Online winkelen krijgt boost door pandemie

23 oktober 2020 - Online winkelen is voor velen onvermijdelijk geworden door de effecten van de pandemie. Maar hoe is het online shopgedrag van Nederlanders veranderd? Uit onderzoek van Sortlist blijkt dat de helft van de Nederlandse consumenten vaker online winkelt dan voor het begin van de pandemie. Ook ouderen shoppen steeds vaker digitaal.

Lees verder  |  1 reactie

Drie cruciale aandachtspunten bij websiteontwikkeling

22 oktober 2020 - Als u een (nieuwe) website of webpagina’s maakt of laat maken, zult u merken dat er veel bij komt kijken. Tussen het concept en livegang van een website bevinden zich verschillende fases. Denk hierbij aan onderzoek, wireframing, ontwerp, ontwikkeling, testen en optimalisatie. In de praktijk gaat er nog altijd veel mis tijdens deze fases. Daarom delen developers van IT Agency Competa IT in dit artikel drie aandachtspunten bij het (laten) bouwen van een (nieuwe) website.

Lees verder  |  Reageer

Stikstof zorgt voor regionale terugslag in de woningbouw

22 oktober 2020 - De stikstofcrisis heeft zijn uitwerking op de woningbouw niet gemist. In 104 gemeenten die zich in de buurt van Natura 2000-gebieden bevinden, daalde de woningbouw in één jaar tijd namelijk fors. Zo nam de bouw van nieuwe woningen in gebieden die op maximaal vijf  kilometer afstand liggen van een Natura 2000-gebied veel sterker af (-7,2 procent) dan het landelijk gemiddelde (-4,1 procent). De gevolgen van het stikstofvraagstuk verschillen echter per regio, blijkt uit een analyse van woningen in aanbouw door ABN AMRO en de Geodienst van de Rijksuniversiteit Groningen.

Lees verder  |  Reageer

Zelfscannen en contactloos betalen winnen het van online boodschappen doen

21 oktober 2020 - De afgelopen maanden werden retailers verplicht zich aan te passen aan het ‘nieuwe normaal’. Dat geldt zeker ook voor supermarkten. Supermarktmedewerkers stonden, én staan, in de frontlinie en verzetten enorm veel werk om de grote vraag vanuit consumenten op te kunnen vangen. De manier waarop we boodschappen doen is sinds de komst van COVID-19 voorgoed veranderd, maar boodschappen doen in de fysieke winkel – met de nodige aanpassingen – blijft de voorkeur genieten van de Nederlandse consument, blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates.

Lees verder  |  1 reactie

Securitybewustzijn in Nederlands bedrijfsleven ondermaats

21 oktober 2020 - Nederlandse werknemers nemen de dreiging van cybercriminaliteit niet serieus genoeg. Werkgevers kunnen dit securitybewustzijn stimuleren via trainingen, maar Nederland heeft internationaal gezien een forse achterstand op dit gebied. "Er moet echt iets veranderen in de prioriteiten van ondernemers en managers die verantwoordelijk zijn voor cybersecurity," zegt Nick Deen van Mimecast. Mimecast reageert daarmee op het rapport Veilig Online 2020: medewerkers bedrijfsleven.

Lees verder  |  Reageer

Dit zijn de drie financiële prioriteiten voor ondernemers in Nederland voor de rest van het jaar

20 oktober 2020 - Het creëren van helder inzicht in de financiële situatie (47 procent) heeft samen met het verbeteren van de voorspelheid van de financiële situatie (47 procent) dit jaar de hoogste prioriteit voor ondernemers. De derde prioriteit is het digitaliseren en optimaliseren van interne processen. Dit blijkt uit onderzoek van Unit4 Bedrijfssoftware.  De pandemie heeft in gang gezet dat er naast zorgen over de veiligheid van medewerkers en klanten, ook vraagtekens zijn of ondernemers wel voldoende omzet en winst kunnen realiseren om zich staande te houden.

Lees verder  |  Reageer

Looptijd openstaande facturen neemt toe

20 oktober 2020 - Het aantal dagen dat een factuur open blijft staan, gaat volgens een op de drie finance professionals (32 procent) de komende maanden stijgen. Dit blijkt uit een recente peiling van Onguard onder ruim 300 finance professionals. Begin dit jaar lagen de verwachtingen heel anders: toen dacht slechts een op de zeven dat de looptijd van openstaande facturen zou stijgen. Met name de finance professionals werkzaam in de zakelijke dienstverlening (45 procent) verwachten de komende maanden een stijging.

Lees verder  |  Reageer

Jaarlijks marktonderzoek onthult versnelling van digitale transformatie door COVID-19

19 oktober 2020 - De Global Interconnection Index (GXI), een jaarlijks door Equinix gepubliceerde marktstudie, laat zien dat de COVID-19-pandemie een flink effect heeft op de manier waarop bedrijven hun digitale infrastructuurinitiatieven in de komende drie jaar plannen. Volgens de vierde uitgave (Vol.4) van het rapport, zullen digitale dienstverleners de bandbreedte van de particuliere verbindingen tegen 2023 vijf keer zo groot maken.

Lees verder  |  Reageer

Verwachte piek nieuwe cao’s blijft uit

19 oktober 2020 - Het aantal nieuwe cao’s blijft achter bij de verwachting. Eerder voorspelde AWVN vanwege het grote aantal verlopen cao’s een inhaalslag in het najaar. Dat er nog steeds weinig nieuwe cao’s worden afgesloten, komt door de nieuwe onzekerheid over een tweede coronagolf en een mogelijke nieuwe lockdown.  Dat stelt AWVN, de belangrijkste arbeidsvoorwaarden­adviseur van Nederlandse werkgevers, in haar cao-maandbericht. Op dit ogenblik heeft een recordaantal van 246 cao’s zijn einddatum bereikt zonder dat er een nieuwe cao is afgesloten.

Lees verder  |  Reageer

MKB-bedrijven dreigen personeel kwijt te raken door frustraties over technologie

16 oktober 2020 - Midden- en klein bedrijven (MKB) lopen het risico om werknemers kwijt te raken als gevolg van frustraties over beschikbare technologie voor thuiswerken. Bijna één op de vijf kantoormedewerkers uit de MKB sector denkt erover om over te stappen naar een organisatie met betere thuiswerkvoorzieningen. Dit blijkt uit onderzoek in opdracht van Ricoh, gehouden onder meer dan 500 kantoormedewerkers.

Lees verder  |  Reageer

Consumenten verliezen geduld met bedrijven die slechte klantenervaring bieden

16 oktober 2020 - Een derde van de consumenten geeft aan na één slechte klantervaring de volgende keer voor een ander bedrijf te kiezen. Dit blijkt uit onderzoek dat is uitgevoerd door SAS. Het doel van dit onderzoek is om na te gaan of de houding van consumenten door COVID-19 is veranderd en of bedrijven een betere klantbeleving bieden. Dit nieuwe onderzoek – onder 10.000 consumenten uit  elf verschillende landen in EMEA (Europa Midden Oosten & Afrika) – laat zien dat COVID-19 het belang van de klantervaring in het koopgedrag heeft versterkt.

Lees verder  |  Reageer

Verkoop van 400. 000 nieuwe personenauto's verwacht in 2021

16 oktober 2020 - Brancheorganisaties BOVAG en RAI Vereniging gaan in hun prognose voor 2021 uit van een verkoopniveau van 400.000 nieuwe personenauto’s en 64.000 lichte bedrijfswagens. De realisatie van deze verkoopcijfers is echter sterk afhankelijk van de ontwikkelingen omtrent het coronavirus. Voor dit jaar rekenen beide verenigingen vooralsnog op 350.000 nieuwe auto’s, waar voor de corona-uitbraak nog werd uitgegaan van 425.000 verkopen in 2020. In de eerste negen maanden van dit jaar werden ruim 248.000 nieuwe personenauto’s geregistreerd en dat is een kwart minder dan in dezelfde periode in 2019.

Lees verder  |  Reageer

Gemiddelde occasionprijs stijgt voor het eerst sinds februari

15 oktober 2020 - Afgelopen maanden liet de occasionmarkt recordcijfers zien. Sinds de komst van COVID-19 daalde de gemiddelde occasionprijs met honderden euro’s. Echter stopte deze trend in september; afgelopen maand vond voor het eerst sinds februari een prijsstijging plaats. Dit blijkt uit cijfers van AutoScout24. Een stijging werd ook geconstateerd in de occasionverkoopcijfers van VWE Automotive; in september werden er 113.845 occasions door autobedrijven verkocht, bijna elf procent meer dan in dezelfde maand vorig jaar.

Lees verder  |  Reageer

Focus op customer experience is voorwaarde voor groei

15 oktober 2020 - Zendesk, Inc. heeft nieuw onderzoek gepubliceerd in samenwerking met Enterprise Strategy Group (ESG) dat laat zien hoe bedrijven die investeren in customer experience (CX) hiervan profiteren. Uit het wereldwijde onderzoek blijkt dat er bij organisaties een duidelijk verband bestaat tussen het hebben van meer volwassen mogelijkheden op het gebied van customer experience en het realiseren van succes op gebieden als meer marktaandeel, hogere klantuitgaven en het transformeren van cruciale processen in de afgelopen zes maanden.

Lees verder  |  Reageer
Vorige  |  
91  92  93  94  ...  541