Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

28 juni 2012 - Van alle 450 groepen acht die dit jaar meededen aan het ondernemerschapprogramma kids in bizz van Jong Ondernemen, stak de groep van basisschool De Menorah uit Oosterhout er bovenuit. Deze boekte met de verkoop van hun product een winst van maar liefst 2.043 euro en dragen nu de titel: ‘Kids in bizz klas van het jaar’.

De winst is geschonken aan de Tilburgse Oncologie afdeling voor kinderen. De leerlingen zelf wonnen ook een bijzonder dagje uit gewonnen. Donderdag 28 juni verzilveren zij hun prijs. Beter bekend als de Klassenreis. Ze beginnen met een lunch en een rondleiding in de dealingroom in het hoofdkantoor van ABN AMRO, hoofdsponsor van Jong Ondernemen en van het project kids in bizz. Daarna bezoeken ze Science Center Nemo. Om klokslag 17.30 uur zullen zij de beursdag sluiten bij NYSE Euronext in Amsterdam. Zo krijgen de jongste ondernemers van het land alvast een kijkje in het echte zakenleven. Zij zijn tenslotte de ondernemers van de toekomst. 

Talenten prikkelen

Basisschool De Menorah deed dit jaar voor de derde keer mee met het kids in bizz programma en is heel enthousiast. Juf Elise Potter: "Het beste bij kinderen bovenhalen behoeft de juiste kijk op hun talenten. Het kids in bizz programma sluit daar naadloos bij aan!" De leerlingen reageren minstens even enthousiast op het programma: "Gaaf juf, het geeft wel een kick al die mensen die bij ons komen kopen" en "Nooit geweten dat ‘de baas spelen’ zo moeilijk is!" Een van de jonge ondernemers weet het zeker: "Ik begin mijn eigen restaurant!" 

Leren ondernemen

Hoofdsponsor ABN AMRO legt uit waarom zij investeert in dergelijke ondernemerschapprogramma’s: "Kids in bizz heeft als doel om te leren ondernemen. Deelnemers maken al doende kennis met alle facetten van ondernemen, samen met de leerkracht en een zakelijk begeleider. Van marktonderzoek tot inkoop en van samenwerken tot winstuitkering. Een krachtiger manier om te leren ondernemen dan door het te doen is er volgens ons niet. Jong leren ondernemen draagt bij aan de toekomstige economie. Voor ons als bank voldoende redenen om hierin te investeren," aldus Steven Sedee, sponsor manager van ABN AMRO. 

Creatief zijn en kansen zien

Arko Veefkind, directeur Jong Ondernemen is trots op de resultaten: "Ook dit schooljaar zijn we weer verrast door de resultaten van de kids in bizz. Met zo’n 450 kids in bizz klassen door het hele land mogen we opnieuw trots zijn op het aantal hele jonge ondernemers in Nederland. Ondernemen is uitdagend en begint al op de basisschool. Leerlingen op deze leeftijd zien kansen en mogelijkheden, geen brug is voor hun te ver. Creativiteit, samenwerking, enthousiasme, doorzettingsvermogen en netwerken! Onze complimenten voor alle inzet, begeleiding en ondernemerschapkwaliteiten. Geweldig!"
Ondernemer en zakelijk begeleider Lex Beins ziet de economische toekomst positief in: "Met de nummer éen en twee in Brabant op zes kjlometer van elkaar verwijderd (Oosterhout en Teteringen, basisschool Helder Camara) moet deze uitslag toch tot een ‘explosie’ van jonge ondernemers gaan leiden over tien, twintig jaar in de regio West Brabant."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.