Flexibel bijverdienen naast je baan doe je zo

7 juni 2021 - Er zijn ondernemers die een baan als werknemer hebben en daarnaast met een eigen bedrijf bijverdienen. Dat is een populaire manier om extra inkomen te genereren, maar bijvoorbeeld ook om een eigen passie invulling te geven

Er zijn allerlei manieren om naast een baan bij te verdienen en ondernemerschap is daar één van. Bijvoorbeeld door je talenten in te zetten en een website te starten om daaruit inkomen te verkrijgen. Een eigen website is een ideale manier om flexibel bij te verdienen. Goede webhosting is dan wel belangrijk om de site in de lucht te brengen en te houden. Ontdek hier meerdere opties om met een website naast je baan bij te verdienen.

Affiliate marketing
Een flexibele manier van bijverdienen, is door je bezig te gaan houden met affiliate marketing. Creëer bijvoorbeeld een website rondom een bepaald thema of specifiek onderwerp en breng deze in de lucht met webhosting. Op de website zijn links en banners naar producten te plaatsen die van een affiliate platform afkomstig zijn. Komt er een bezoeker die op een link klikt en een product koopt dan krijg jij daar commissie over. Dat is een leuke bijverdienste en bovendien is de website op basis van je interesse en passie te realiseren. Op die manier is het mogelijk om bijvoorbeeld met je hobby geld te verdienen.

Advertenties op blog verkopen
Een andere manier om flexibel geld bij te verdienen en die gemakkelijk te combineren is met je baan, is het bijhouden van een blog. Het is ideaal als je een onderwerp kiest dat je aanspreekt of in het verlengde van je hobby of passie ligt. Dat maakt het namelijk leuker en eenvoudiger om blogs te schrijven. Houd de blog regelmatig bij om meer volgers aan te trekken. Als je genoeg volgers hebt, is het interessant om advertentieruimte te koop aan te bieden. Het is ook mogelijk om dan met sponsorlinks te werken. Uiteraard is het net voor een blog in de lucht brengen ook nodig om van de diensten van een hostingbedrijf gebruik te maken. Er zijn daarbij meerdere vormen van hosting te onderscheiden. Zo is het ook mogelijk om de keuze voor cloud hosting te maken.

Dropshipping webshop
Je kan ook als ondernemer naast je baan starten door een dropshipping webshop te starten. Dat is gemakkelijk omdat je geen grote investering hoeft te doen en zelf geen voorraad hoeft bij te houden. Je bent als het ware een tussenpersoon die online producten verkoopt en waarbij de afhandeling, zoals verzending plaatsvindt door de dropshipper.