Must-haves voor een snel en flexibel ecommerce platform

21 maart 2021 - Het online shoppen is niet meer weg te denken. Het is tegenwoordig vreemd als je als bedrijf zijnde niet in het bezit bent van een ecommerce platform. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat je een goede en overzichtelijke shop hebt. We zijn gewend om onze kleding massaal online te kopen, maar voor bijvoorbeeld een koffiemachine of een kast willen we graag wat duidelijkere informatie. Het is dus belangrijk dat een ecommerce platform de juiste informatie geeft, maar ook dat het snel en flexibel is. Hoe kun je dit nou het beste aanpakken? In dit blog geven we je een aantal tips, waaronder het gebruik van Magento hosting, de indeling van de website en de SEO-kennis die benodigd is.

Keuze voor het juiste CMS
De keuze voor een content management systeem (CMS) dat bij jou past is ontzettend belangrijk. Je wil namelijk wel dat het CMS dat je kiest jouw producten zo goed mogelijk kan presenteren, veel functies heeft, snel is, veel betalingen kan verwerken en veel bezoekers tegelijk aankan. Voor een ecommerce website wordt vaak het meest gekozen voor Magento. Dat is een betrouwbaar platform met eindeloze mogelijkheden voor een webshop.

Personalisatie

Conversion rate optimization
Conversion rate optimization, afgekort CRO, kan je helpen om jouw platform te verbeteren. Hierbij is het de bedoeling dat je in kleine stappen jouw website gaat verbeteren door middel van testen. De meest voorkomende test is een A/B test. Hierbij test je bijvoorbeeld buttons, een nieuwe menustructuur, andere teksten, aanpassingen in winkelwagens enzovoort. 50% van de bezoekers krijgt dan versie 1 te zien en 50% van de bezoekers ziet versie 2. Je kunt na afloop bepalen of een bepaalde aanpassing wel of geen effect heeft op het bezoekersgedrag of koopgedrag. Mocht dit wel zo zijn, kun je eenvoudig gaan optimaliseren.

Hypernode
Wil je nou echt Super Snelle cloudhosting? Dan moet je echt een kijkje nemen bij Byte. Zij bieden namelijk een hosting platform aan, genaamd Hypernode. Dit hosting platform beschikt over de nieuwste technologieën en tools die gericht zijn op security, ontwikkeling en performance. Het bedrijf zorgt ervoor dat er wekelijks nieuwe functionaliteiten bij komen waardoor jouw keuze voor Hypernode zorgt voor nog betere prestaties en stabiliteit.