De checklist om je financiele bachelor uit te kiezen

18 mei 2020 - Wil jij je ontwikkelen op het gebied van financieel management? Is de Moderne Bedrijfsadministratie echt jouw ding? En klinkt een combinatie tussen Moderne Bedrijfsadministratie en informatievoorziening je als muziek in de oren? Wat betreft een financiële bachelor zijn er talloze mogelijkheden. Daarom kan het lastig zijn om de juiste keuze te maken. MVP stelde voor jou een checklist op, waarmee jij eenvoudig een financiële bachelor kiest, die tevens optimaal aansluit op jouw persoonlijke ontwikkelpunten en behoeftes.

MVP biedt voor het behalen van een financiële bachelor keuze uit 3 verschillende opleidingen, die zich allen geheel op elkaar aansluiten.  De mogelijkheden variëren van een HBO Associate degree Financieel Management tot Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) en de HBO Bachelor SPD opleiding bedrijfsadministratie. Voor het maken van een keuze die bij jou past, raadt MVP jou aan je in de volgende drie aspecten te verdiepen:

Voor wie?
De HBO Associate degree Financieel Management is speciaal ontwikkeld voor een ieder die zich op HBO-niveau wenst te ontwikkelen op het gebied van financieel management. Wat betreft de Moderne Bedrijfsadministratie ligt de focus voornamelijk op de kernelementen van de moderne bedrijfsadministratie, zodat jij vanuit hier jouw administratieve functie excellent kunt vervullen. Door middel van de HBO Bachelor SPD opleiding bedrijfsadministratie wordt jij voorzien van kennis over de financieel-economische aspecten binnen het werkveld, zodat jij over de juiste kennis en affiniteit beschikt wanneer je een gelijknamige functie uitvoert of deze ambieert. Bij deze opleiding kun jij een bachelor behalen, die aanzienlijk wordt gewaardeerd op de arbeidsmarkt.

Toelatingsvoorwaarden
Ook niet geheel onbelangrijk, is om jouw voorkeuren af te stemmen op hetgeen waar jij volgens jouw voorgaande papieren toe in staat bent. Waar je bij HBO Associate degree Financieel Management moet beschikken over een HAVO-, VWO, of volledig MBO-diploma, worden er bij Moderne Bedrijfsadministratie (MBA) geen specifieke toelatingsvoorwaarden geëist, en biedt de HBO Bachelor SPD opleiding bedrijfsadministratie jou de mogelijkheid om in te stromen op basis van de 21+ regeling van Markus Verbeek Praehep.

Opleidingsduur
Ook de opleidingsduur is voor menig mens van belang. Wellicht heb je een fulltime baan en wens je er een MVP-opleiding naast te doen, of heb je andere verplichtingen waarin je dient te voorzien. Hieronder de actuele opleidingsduur met betrekking tot de hierboven genoemde opleidingen:

• HBO Associate degree Financieel Management: De nominale duur van de opleiding is 2 jaar. Gemiddeld wordt er 3 jaar over gedaan.
  • Moderne Bedrijfsadministratie (MBA): De nominale duur van de opleiding is 12 maanden.
  • HBO Bachelor SPD Bedrijfsadministratie Algemeen: De nominale duur van de opleiding is 4 jaar. Gemiddeld wordt er 5 jaar over gedaan.