Op welke manieren kun je jouw merk offline, zoals met aanstekers bedrukken, zo goed als mogelijk promoten?

29 april 2020 - Er zijn allerlei manieren om je merk niet alleen online, maar ook offline te promoten. Dat varieert van het simpel reclame maken met flyers tot het laten drukken van visitekaartjes. Ook relatiegeschenken doen het altijd goed als offline promotiemateriaal. Je ontdekt hier wat de beste manieren zijn voor offline promotie van je merk, zoals aanstekers bedrukken. Dit is namelijk typisch een voorbeeld dat bij veel mensen wel een bekend beeld oproept. Het is dan ook een van de favoriete producten voor bedrijven om te laten bedrukken en als reclamemiddel te laten dienen. Zo zijn er nog veel meer opties om producten te laten bedrukken of op andere manieren voor offline promotie te zorgen.

Maak van je merk handelswaar of een cadeau
Je merk of je bedrijf leent zich natuurlijk perfect om er handelswaar van de maken. Er zijn enorm veel producten om je merk, logo en bedrijfsnaam op te laten zetten. Denk maar aan  pennen bedrukken. Dat zijn populaire manieren voor offline promotie en ook nog eens geschikt om als relatiegeschenk weg te geven. Het belangrijkste bij het creëren van handelswaar met je merk is voor alledaagse zaken te kiezen. Dus producten die mensen vrijwel iedere dag gebruiken. Een pen komt bijvoorbeeld altijd van pas en de meeste mensen hebben er wel een op zak. Of thuis liggen om te gebruiken. Ook aanstekers doen het altijd goed als handelswaar. Met alledaagse producten bereik je niet alleen een groot publiek, maar vergroot je ook steeds de herkenbaarheid. In het verlengde van het bedrukken van handelswaar is het ook mogelijk om unieke verpakkingen te gebruiken. Dat is ideaal als je producten verkoopt. Het is op de verpakking onder meer mogelijk om een persoonlijke boodschap te vermelden of je bedrijfsgegevens op achter te laten.

Zet je merk in the picture door te netwerken
Een andere doeltreffende manier om je merk in the picture te zetten, is door fysieke aanwezigheid op evenementen. Bijvoorbeeld op vakbeurzen net als op congressen of op netwerkbijeenkomsten in je regio. Al deze events zijn ideale situaties om je merk offline te promoten. Neem ook visitekaartjes mee om een fysieke herinnering mee te geven aan je nieuwe netwerk. Visitekaartjes zijn typisch een voorbeeld van offline promotie die bovendien maar een zeer beperkte investering met zich meebrengt. Heb je een lokaal bedrijf dan is het natuurlijk ook mogelijk om in je eigen omgeving visitekaartjes achter te laten. Denk maar aan het prikbord in de supermarkt of aan de kapper waar je altijd komt. Combineer offline met online promotie door op je visitekaart een QR-code te zetten. Dan hoeft de gebruiker deze alleen maar even te scannen om online bij je bedrijf uit te komen. Het is natuurlijk altijd aan te raden om niet alleen aan offline promotie te doen, maar ook online middelen te gebruiken. Dan heb je op beide fronten succes en vergroot je de naamsbekendheid van je bedrijf uiteraard alleen maar meer.

Doorsturen  |  Reageer

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.