Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Nederlandse winkelcentra in actie voor Bengaalse retailers

22 augustus 2011 - Winkelcentra verspreid over het land komen vanaf september in actie voor startende ondernemers in Bangladesh. Het gezamenlijke doel: de realisatie van vijf mini-winkelcentra met elk vijf winkeltjes.

Hiermee krijgen 25 talentvolle Bengalen de kans om als retailer aan de slag te gaan. Onder de noemer ‘A Taste of Bangladesh’ start de Slum Shop Tour op 10 september op het Stationsplein in Almere. De winkelcentrumactie vindt plaats in samenwerking met 1We - Een Wereld Idee. Aanleiding is het 25-jarig bestaan van de Nederlandse Raad van Winkelcentra. Het jubileum is voor de branchevereniging reden om in het kader van haar maatschappelijke betrokkenheid de grenzen te verleggen. 

Cultureel programma

De Slum Shop Tour is één van de activiteiten. De deelnemende winkelcentra halen hiermee een middagvullend cultureel programma voor jong en oud in huis. Met onder meer een veiling van producten beschikbaar gesteld door de winkeliers, een Bengaalse mini-warenmarkt, een kinderworkshop, muziek en dansoptredens. Bezoekers krijgen hiermee een kleurrijk dagje over de grens aangeboden, inclusief een goed gevoel. Want door iets te kopen of een donatie te doen, dragen ze bij aan een betere toekomst voor kansarme Bengalen. 

Naar school

Eén winkeltje in Bangladesh zorgt voor een structureel inkomen voor een hele familie van zo’n twintig mensen. Bovendien kunnen de kinderen naar school en fungeert zo’n ‘slum shop’ tevens als leer/werkplaats voor andere talentvolle Bengalen.
De mini-winkelcentra zijn de start van de 1We Empower Centers. In deze multifunctionele centra komen gezondheidszorg, onderwijs en empowerment op vernieuwende wijze samen. 

Gefaseerd

De realisatie van de winkelclusters in Bangladesh vindt gefaseerd plaats. Het doel is om het eerste mini-winkelcentrum nog dit jaar te openen. "Wat is er nu toepasselijker voor NRW dan het ondersteunen van retailers in een land waar mensen nauwelijks toekomstperspectief hebben?" reageert directeur Linda Kruit. "Het concept ‘winkelcentra voor winkelcentra’ is voor ons dé manier om onze maatschappelijke betrokkenheid breed uit te dragen."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.