Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Bedrijven voldoen niet aan klantverwachtingen op het gebied van inlogervaringen

Behoefte aan gemak en beveiliging stimuleert klanten om op zoek te gaan naar moderne identiteitstechnologie

Bedrijven voldoen niet aan klantverwachtingen op het gebied van inlogervaringen

4 juni 2021 - Auth0 deelt de resultaten van zijn internationale onderzoek naar Customer Identity and Access Management (CIAM), ‘The Login Experience Customers Want’. Het onderzoek, dat werd uitgevoerd door Auth0 en marktonderzoeksbureau YouGov, laat zien dat de meeste organisaties niet voldoen aan de klantverwachtingen op het gebied van inlogtechnologie. Bovendien wordt in het onderzoek duidelijk welke impact een inlogervaring heeft op de algehele ervaring die een consument heeft met een bedrijf.  

Uit het onderzoek blijkt dat Europese consumenten behoefte hebben aan meer keuze als het op inlogtechnologieën aankomt – en hier ook actief naar op zoek gaan. Bijna de helft (49 procent) van de ondervraagde consumenten geeft aan zich sneller voor een app of online dienst te registreren als een bedrijf multi-factorauthenticatie (MFA) aanbiedt. 47 procent zegt zich te willen registreren als een bedrijf beschikt over Single Sign-On (SSO), waarbij één ID en wachtwoord wordt gebruikt voor meerdere gerelateerde diensten, gevolgd door biometrie (46 procent), social logins (37 procent) en passwordless inloggen (34 procent).   
 
Algemene frustratie
Ondanks de vraag naar alternatieven en de algemene frustratie rondom het gebruik van traditionele wachtwoorden, bieden de meeste organisaties deze inlogopties niet aan. Hoewel 46 procent van de ondervraagde Europese bedrijven wel SSO-mogelijkheden heeft, biedt slechts een kwart (28 procent) MFA aan. Daarnaast biedt slechts 27 procent passwordless inloggen als optie, 26 procent social logins en 15 procent biometrie. Van diezelfde Europese bedrijven zegt twaalf procent van de IT- en marketingbeslissers dat ze geen een van deze inlogtechnologieën aanbieden.   
Als u de resultaten uit het onderzoek op internationaal niveau vergelijkt, gaan Europese organisaties gelijk op met hun tegenhangers uit Azië-Pacific als het aankomt op SSO-inlogmogelijkheden. Maar ze lopen ver achter in het aanbieden van technologieën als social logins, biometrie en MFA. Met name op het gebied van MFA valt er voor Europese bedrijven veel winst te behalen. Slechts vijftien procent biedt biometrie aan, vergeleken met 34 procent in Singapore en Australië.   
 Kris Imbrechts, regional director, Northern & Southern Europe bij Auth0: "Wat we in de Benelux zien, is dat klanten liever inloggen met hun nationale identiteit of socialmedia-accounts dan met wachtwoorden. Als geen van die opties beschikbaar is, bestaat de kans dat ze afhaken en dus naar een alternatief uitwijken die deze mogelijkheden wel aanbieden. In heel Europa zijn consumenten op zoek naar applicaties die hun een makkelijke en veilige inlogervaring bieden. Met een modern identiteitsplatform kunnen bedrijven niet alleen voldoen aan de klantvraag, ze kunnen ook experimenteren met verschillende inlogopties om te ontdekken wat het best werkt voor hun doelgroep."   
 
 
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.