Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Vijf tips bij het opzetten van uw eigen webshop

Het opzetten van een eigen webshop is nog nooit zo gemakkelijk geweest als nu

Vijf tips bij het opzetten van uw eigen webshop

11 september 2019 - De online bestedingen door Nederlandse consumenten zijn al jaren sterk groeiende. Steeds meer mensen kiezen voor de voordelen van online shopping, het gemak van artikelen bestellen waar en wanneer ze willen en deze thuis laten bezorgen.

Hebt u ook een product of dienst waar volgens u veel vraag naar is? Het opzetten van een eigen webshop is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Jorik van der Heide van Webshuttle.nl geeft vijf tips hiervoor.
 
Maak uw webshop responsive 

Online wordt er steeds meer besteed. Er kan echter onderscheid gemaakt worden in welk apparaat klanten gebruiken om een website te bezoeken. Van der Heide: "Het aandeel aankopen dat wordt gedaan via een smartphone of tablet wordt steeds groter. Belangrijk dus om een webshop te maken die ook goed wordt weergegeven op andere apparaten dan een computer. Kies een platform met een responsive webshop. Hiermee wordt de weergave automatisch aan het apparaat aangepast."
 
Zorg voor een goede ranking in zoekmachines
Het is mooi als een product of dienst zichzelf verkoopt. Maar daarvoor is het volgens Van der Heide van nodig dat de klanten uw webshop vinden. "Binnen de zoekmachines vechten websites en webshops als het ware om hoge rankings in de zoekresultaten. Hoe hoger de ranking, hoe groter de kans immers dat uw webshop bezocht wordt. Een goede vindbaarheid kunt u bereiken door SEO-optimalisatie, dat bestaat uit contentoptimalisatie, technische optimalisatie en linkbuilding."
 
Besef dat videomarketing steeds belangrijker wordt 

Van der Heide benoemt verder dat video’s steeds belangrijker worden dan foto’s. "In 2019 bestaat 80 procent van het internetverkeer uit video. Een productvideo geeft vaak een beter beeld van hoe een product eruitziet en werkt. Zo zorgt het voor een betere shopervaring, en vermindert u gelijk de kans op retourzendingen."
 
Verkoop via social media

Social media zijn niet meer weg te denken van het internet, volgens Van der Heide. "Als ondernemer is het dus zaak ook deze kanalen optimaal te benutten om de verkoop te stimuleren. Zo kunt u uw producten of diensten aanprijzen via social media en mensen zo naar uw webshop leiden. In ons land kunnen daarnaast gebruikers zelfs al producten kopen via diverse platformen zoals Instagram, Pinterest en Snapchat. Doe overigens wel eerst onderzoek naar welke platformen uw klantgroep gebruikt, om dit zo optimaal mogelijk op elkaar af te stemmen."
 
Bied diverse betaalmethoden aan
Uw klant vragen om het bedrag over te boeken, waarna de order verwerkt zal worden, kan volgens Van der Heide anno 2019 echt niet meer. "Het is belangrijk het aankoopproces zo eenvoudig mogelijk te maken. Niet alleen voor wat betreft de keuze van een bepaald product in bijvoorbeeld een bepaalde kleur, maar ook als het aankomt op de betaling. Een klant wil direct via de webshop betalen, zodat hij geen extra handelingen uit hoeft te voeren. In Nederland is iDeal een vereiste, maar ook Paypal en creditcards worden door veel klanten gebruikt. Er zijn trouwens redelijk recent nog meer betaalmogelijkheden ontwikkeld die gemak bieden voor zowel u als uw klanten, zoals Tikkie voor bedrijven."
 
Succes met het opzetten van uw webshop!
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.