Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Vijf redenen om uw verkoopfacturatie te automatiseren

Digitaal factureren bespaart tijd en geld

Vijf redenen om uw verkoopfacturatie te automatiseren

19 juni 2019 - Het verkoopproces automatiseren kan veel voordelen met zich meebrengen voor uw organisatie. Hieronder leest u vijf  redenen waarom ook ú over moet naar digitaal factureren, afkomstig van Billing.

1. Digitaal factureren bespaart geld
Uit diverse onderzoeken blijkt dat organisaties fors op hun huidige factureringskosten kunnen besparen door over te stappen op digitaal factureren. Niet alleen door een vermindering in directe kosten, zoals briefpapier en verzendkosten, maar vooral doordat elektronisch factureren veel minder arbeidsintensief is.

2. Kostenbesparend: de papieren factuur vs. digitale factuur
Neem het uitdraaien en versturen van een papieren factuur als voorbeeld. Uit onderzoek is gebleken dat een papieren factuur een ondernemer gemiddeld € 1,65 kost. Voor kleine ondernemers liggen die kosten vaak nog hoger omdat zij minder facturen versturen en dus meer handelingen per factuur hebben. De kosten van een digitale factuur liggen aanzienlijk lager: gemiddeld tussen € 0,30 en € 0,50.

3. Digitaal factureren bespaart tijd
De kostenbesparing is niet de enige troef. U kunt het systeem voor elektronisch factureren koppelen aan uw boekhoudpakket. Met als gevolg: een snellere en efficiëntere administratie. Op deze manier hebben uw werknemers meer tijd op zich te concentreren op de kernactiviteiten van de organisatie. En dat levert een concurrentievoordeel op!
Een tweede tijdsvoordeel behaalt u doordat er minder tijd besteed hoeft te worden aan debiteurenbeheer. Want, onderzoek toont aan dat klanten gemiddeld zeven dagen sneller betalen wanneer zij een elektronische factuur ontvangen. Herinneringen worden automatisch verstuurd. Koppelt u uw ordersysteem met uw geautomatiseerde facturatieoplossing, dan al er minder dispuut zijn met klanten over eventueel ‘niet kloppende’ facturen. Er staan namelijk orders in die al zijn goedgekeurd door de klant.

4. Ook uw klanten kunnen besparen
Met de elektronische factuur is niet alleen uw organisatie voordeliger uit, u helpt ook uw klanten met besparen. Zeker wanneer de facturen ook elektronisch verwerkt worden door uw klant. Het mes snijdt zich dan aan twee kanten: een efficiëntere organisatie tegen lagere kosten.

5. Digitaal factureren is duurzaam
Zeker gezien de ontwikkelingen rondom maatschappelijk verantwoord ondernemen speelt duurzaamheid een steeds belangrijkere rol binnen organisaties. Denk alleen al aan de stapels papier die u bespaart met digitaal factureren.
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.