Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Onlinestrateeg Marieke Pijler Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2019

Winnaar is onderscheidend in overvol marketinglandschap

Onlinestrateeg Marieke Pijler Rotterdamse Zakenvrouw van het Jaar 2019

16 april 2019 - In een overvolle Burgerzaal van het Rotterdamse stadhuis werd vorige week de Rotterdamse Zakenvrouw Award uitgereikt aan Marieke Pijler van Brand Density.

Wethouder Barbara Kathmann, die de prijs uitreikte, vertelt over onderneemster Marieke Pijler: "Het woord 'powervrouw' dekt goed de lading, ze is een gedreven personality met een duidelijke visie voor heden én toekomst. Ze weet alles van branding en heeft zichtbaar geloof in zichzelf." Naast visie, financieel inzicht en creatief ondernemerschap won de Rotterdamse zakenvrouw dankzij haar successen, onderscheidend vermogen, maatschappelijke betrokkenheid en het verstrekken van werkgelegenheid in de regio Rotterdam.

Onderscheidend zijn in een overbevolkt marketinglandschap
Vijf jaar geleden richtte Marieke Pijler Brand Density op. Zij werkt binnen Brand Density met een mix van training, bewezen strategieën om bedrijven – van start-ups tot corporates – doelgericht te laten werken aan het aantrekken van meer klanten, autoriteit en een sterker merk. Daarnaast draait Marieke een pilot met hogeschoolstudenten in de Metropoolregio Rotterdam Den Haag, die middels een intensief programma worden voorbereid om hun onlinemarketingpotentie al tijdens hun studie te laten gelden bij scale-ups die net zo hard willen groeien als zijzelf. Met de titel onlinestrateeg zet Marieke onlinemarketing, branding, contentmarketing en copywriting in. Ze vertelt over haar werk: "Marketing is het bestaansrecht van een bedrijf en hethele bedrijf zou erbij betrokken moeten zijn. Ik zeg daarom regelmatig: marketing is te belangrijk om over te laten aan de marketingafdeling. Wat opvalt, is dat in een tijd waarin men alles kan uitbesteden steeds minder ondernemers en professionals nog écht grip hebben op hun strategie. Gevaarlijk, want in je bestaansrecht wilt u niet afhankelijk zijn van anderen. Ik wil dat bedrijven hun marketing-DNA zélf meer in de praktijk brengen."
 

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.