Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Hoe online tot een succes te maken in uw bedrijf

17 augustus 2018 - Nederland staat bekend als een innovatief en digital minded land. Toch zijn opvallend veel bedrijven nog niet sterk bezig met hun digitale voetafdruk. De uitgangspositie van Nederland is uitstekend, aldus Digital Delta, een samenwerkingsinitiatief van Nederland ICT.

Onze digitale infrastructuur behoort tot de beste van de wereld en we hebben een snelle adaptatie van nieuwe technologie. Philip Lacor, VP Global Sales bij Dropbox, is van mening dat dit niet per definitie voor het hele Nederlandse bedrijfsleven geldt.

Online zichtbaarheid
"Veel bedrijven investeren in hun online zichtbaarheid, richten Adwords-campagnes in en zijn SEO-proof," zegt Lacor. "Maar wanneer uw service niet zo snel is als die van het andere bedrijf, verliest u het alsnog. Bedrijven doen er dan ook goed aan om sneller te reageren via online en social. Dus naast zichtbaarheid, ook snelle en goede online service te bieden."
Voor veel klanten van Dropbox is dit al dagelijkse kost. Zo ook voor Toni Horn en Julian Baladurage, medeoprichters van het Duitse MBJ. "Zij geven leiding aan een snelgroeiende organisatie, die tientallen kleine bedrijven helpt met hun digitale transformatie," zegt Lacor. "Nederland is naar mijn idee overigens wel een stap verder dan Duitsland als het gaat om digital, maar ook hier zit nog een kloof tussen de klant en veel Nederlandse bedrijven online." 

Digital biedt kansen
"Volgens Horn heeft digital iedereen meer kansen gegeven, ook kleine bedrijven kunnen nu groot denken en de strijd aangaan met de grote spelers in hun branche," zegt Lacor. "Hij vindt dat in dit nieuwe, digitale tijdperk ieder bedrijf de allerbeste talenten en kennis kan zoeken en inzetten waar nodig." Deze video gaat daar verder op in.
Het MBJ-mantra is dat eigenaren van bedrijven zich moeten richten op wat zij het beste kunnen en digital de rest laten doen. Als u wilt concurreren en uw bedrijf sneller laten groeien, dan moet u online met klanten de verbinding aangaan. "Eén van de belangrijkste onderscheidende factoren is snelheid," zegt Lacor. "Wees daarbij vooral helder en oprecht. Zeggen wat u doet en doen wat u zegt is dan essentieel." 
 
 

Doorsturen  |  6  |  Nieuwsbrief

Reacties

Mike

22-08-2018 09:41  |  

Wij hebben de online vindbaarheid door een extern internet marketing bureau laten verzorgen. Zo stonden wij met bepaalde zoekwoorden op nummer 1 in google. Het loont zeker om hier tijd, geld en aandacht aan te besteden.

amsterdamdiary

10-09-2018 13:36  |  

Een goed geschreven artikel. Gaat hier echt om de vindbaarheid van bedrijven via Google, of over het algemeen in alle online media?

autohuren.world

12-09-2018 11:56  |  

Zeer informatief artikel. Om een bedrijf te laten groeien, volstaat een online aanwezigheid niet. Als u een bedrijfseigenaar bent, moet u zowel offline als online concurrerender zijn.

Jaq

28-09-2018 09:56  |  

Ik ben het eens met bovenstaand commentaar. Voor ons verhuisbedrijf is het van cruciaal belang dat wij ook waarmaken wat we beloven op onze site. Het uitvoeren van een verhuizing op de afgesproken manier zie ik ook als offline marketing.

Lucas

28-09-2018 10:24  |  

Ook wij gebruiken een SEO bureau. Hierdoor zijn wij beter online vindbaar. Ook gratis dingen online weggeven zoals een checklist helpt om mensen op onze site te krijgen.

goedkoopeenverhuisli...

1-12-2018 22:17  |  

Tegenwoordig maakt iedereen gebruik van Google als ze opzoek zijn naar een oplossing. Wij richten ons daarom nu volledig op zoekmachine optimalisatie om onze verhuisliften te verhuren.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.