Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Meer sollicitaties via mobiel in 2017

28 december 2016 - Monsterboard verwacht dat solliciteren via mobiele apparaten toeneemt in 2017. Millennials  vormen over een paar jaar het grootste deel van de werkende beroepsbevolking en zij verwachten dat zij alles via hun mobiel kunnen regelen.

Dit vraagt om belangrijke aanpassingen in branding en werving door werkgevers. Millennials doen steeds meer op hun mobiele telefoon; van bankieren en shoppen tot aan daten en zelfs solliciteren. Als je hier als bedrijf nog niet voldoende op inspeelt, loop je het risico dat je talent misloopt. Niet voor niets zette Monsterboard dit jaar volop in op online recruitment oplossingen zoals programmatic (mobile) advertising en social job advertising op Facebook en Twitter.

Recruiters worden recruitment marketeers
Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature. 75 procent van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70 procent van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Kandidaten willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden. Gian Zandonà, Managing director Monsterboard: "Het is voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat u als werkgever te bieden hebt. U moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, uw werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die uw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken."
 
Belangrijke trends in recruitment in 2017
 
  • Millennial generatie dwingt werkgever om nog meer van zichzelf te laten zien online
  • Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
  • Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
  • Programmatic advertising verovert de recruitment markt  en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt.
  • De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer
  •  
    Mobile first voor millennials
    Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5 procentvan het website verkeer komt van mobiele apparaten. "Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschilmaken. Een trend die u als werkgever alleen maar kunt omarmen om op te vallen bij de millennial generatie en ze voor u te winnen. Zo verschuift de rol van de recruiter steeds meer naar die van een recruitment marketeer," aldus Zandonà.
     

    Doorsturen  |  7  |  Nieuwsbrief

    Reacties

    Tina

    28-12-2016 10:31  |  

    Zie je steeds meer. Alles gaat langzaam naar mobiel. Waar veel sites nu ook responsive zijn. Overigens goede keuze geweest toen van Google, om daar wat druk achter te zetten.

    Motivatiebrief

    4-04-2017 08:56  |  

    Erg vluchtig om dat via de mobiele telefoon te doen. Ik hamer mijn leerlingen altijd op CV en motivatiebrief. Deze moeten zorgvuldig opgezet worden. Dat kan niet zomaar op een smartphone...

    Motivatiebrief

    4-04-2017 09:09  |  

    Met name de motivatiebrief moet onderscheidend van de rest zijn.

    Loopbaancoaching

    6-04-2017 09:14  |  

    Mobiel zorgt voor diverse mogelijkheden die op papier niet mogelijk zijn. Desalniettemin is een combinatie van beiden essentieel voor het huidige sollicitatieproces aangezien veel bedrijven nog niet optimaal gebruik maken van de mobiele en online mogelijkheden op het gebied van solliciteren.

    JobByBid

    13-04-2017 09:01  |  

    Het zou natuurlijk geweldig zijn wanneer sollicitanten gewoon een filmpje van zichzelf kunnen uploaden waarin ze hun motivatie toelichten. Dit geeft een veel beter beeld van de persoon dan de brief die opgesteld wordt. En dit past ook beter bij de nieuwe generatie. Je ziet een vacature, neemt een filmpje op met je mobiel en solliciteert direct.

    Cv maker

    24-07-2017 11:16  |  

    Uiteindelijk zal alles via apps en via netwerken & social media lopen zoals linkedin. De techiek gaat vooruit, de ''standaard'' cv 'zal nog even blijven maar met de volgende generatie zal deze ook verdwijnen.

    Vacatures advocatuur

    25-07-2017 05:50  |  

    Recruitment zal steeds meer de kant op gaan van (content)marketing. Zowel werkgevers als sollicitanten zouden meer met video kunnen doen. Zowel voor de vacatures met een leuk filmpje van het bedrijf als van de sollicitant.

    Reageren

    http://
    Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
    Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
    code te wijzigen.