Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Mexico-Stad stoot Istanbul van de troon als ‘drukste stad ter wereld’

23 maart 2016 - TomTom publiceert de resultaten van de TomTom Traffic Index 2016, het jaarlijkse rapport met de steden over de hele wereld met de meeste verkeersdrukte. Het grootste nieuws is dit jaar dat Istanbul van de eerste plaats gestoten is door Mexico-Stad.


Bestuurders in de Mexicaanse hoofdstad zijn gemiddeld zo’n 59 procent langer onderweg doordat ze op welk moment van de dag dan ook vaststaan in het verkeer – in de avondspits zijn ze zelfs 103 procent langer onderweg dan wanneer er geen enkele opstopping is. Dit komt neer op 219 uur extra reistijd per jaar.
Bangkok (57 procent), Istanbul (50 procent), Rio de Janeiro (47 procent) en Moskou (44 procent) maken de top vijf van drukste steden van de wereld compleet.
 
Verkeersopstoppingen
De TomTom Traffic Index gebruikt gegevens over 2015 om verkeersopstoppingen te analyseren in 295 steden in 38 landen op zes continenten – van Rome tot Rio, van Singapore tot San Francisco. TomTom werkt met veertien biljoen datapunten die zich de afgelopen acht jaar hebben verzameld. Dit is het vijfde jaar van de TomTom Traffic Index.
 
Wereldwijd meer verkeersdrukte
Gekeken naar historische gegevens van TomTom, is het duidelijk te zien dat verkeersopstoppingen wereldwijd met dertien procent zijn gestegen sinds 2008. Er zijn wel schokkende verschillen tussen continenten. Zo is de verkeersdrukte in Noord-Amerika toegenomen met zeventien procent, maar in Europa slechts met twee procent. Dit zou kunnen komen door de economische groei in Noord-Amerika, en de economische crisis in Europa.

Economische groei
De directe correlatie tussen verkeersafname en economische groei is zorgwekkend voor bedrijven. In zijn analyse van het rapport zegt Wendell Cox, directeur van Demographia: "Er zijn aardig veel economische onderzoeken die laten zien dat hoe vloeiender het verkeer loopt in een bepaald stedelijk gebied, hoe groter de kans is dat er zich economische groei voordoet. Zo doet een stedelijk gebied waarin bewoners 80 procent van de banen kunnen bereiken in 30 minuten, het economisch gezien waarschijnlijk beter dan wanneer slechts 60 of 70 procent van de banen binnen die tijd bereikt kan worden."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.