Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Bouw- en techniekbedrijven moeten verstoorder van eigen markt worden

2 juni 2015 - Bouw- en techniekbedrijven hebben veel te winnen met een strategie in Customer Engagement. In veel opzichten zijn deze sectoren conservatief.

De complexiteit van de markt en projecten maakt het lastig voor bedrijven om in technologie en klantgerichtheid te innoveren. Juist als bedrijven die complexiteit overwinnen en innovatief zijn op deze gebieden, nemen ze een voorsprong op hun concurrenten. Op deze manier kunnen zij de verstoorder zijn in hun eigen markt. Dit stelt CTB xRM in het eBook ‘Customer Engagement in de bouw & techniek, gebaseerd op eerder onderzoek.

Nieuwe technologieën 
Het gebruik van nieuwe technologieën kan bedrijven helpen de relatie en interactie met klanten en prospects naar een hoger niveau te tillen. Waar sommige branches door nieuwe innovatieve spelers al wakker geschud zijn, ondervinden de bouw- en techniekbranches vanwege hun complexiteit tot nu toe nog weinig concurrentie van  zogenaamde ‘disrupters’. Vroeg of laat zullen ook deze markten echter verstoord worden door nieuwe partijen of bestaande spelers die een klantgerichte strategie realiseren met Customer Engagement. 
 
Ernstige last
Yuri Ramdhani, commercieel manager van CTB xRM: "Het is goed zichtbaar dat spelers in bijvoorbeeld de retailsector en de toeristische branche ernstig last ondervinden van nieuwe innovatieve digitale bedrijven. Velen lopen achter de feiten aan, met in sommige gevallen zelfs een faillissement als gevolg. Bouw- en techniekbedrijven hebben gelukkig een groot voordeel. Organisaties en projecten in deze branche zijn groot en complex, dus zijn nieuwe toetreders spaarzaam. Dat geeft hen de kans om zelf initiatief te nemen en de volgende stap te zetten in hun relatie met klanten en de markt als geheel."
 
Customer Engagement
Organisaties kunnen Customer Engagement realiseren door nieuwe technologieën in de processen in te passen. Dat geldt voor de projecten zelf, maar ook voor de interactie tussen klant en leverancier. Door anders marketing te voeren, de klantreis beter te leren kennen, klantgegevens vast te leggen en te verrijken en deze gegevens op strategisch niveau in te zetten, wordt een nieuw niveau in klantgerichtheid bereikt. Yuri Ramdhani: "Het is wel van groot belang dat deze strategie onderdeel wordt van de bedrijfscultuur. Anders gaat het niet lukken. Het komt vaak voor dat een CRM-traject dat vol goede moed gestart is, na verloop van tijd ontaardt in een digitale kaartenbak die zelden gebruikt wordt. Zonde, want er zit zoveel potentieel in Customer Engagement."

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.