Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

2 september 2010 - "Het bedrijfsleven in Zuid-Holland viert feest," aldus directeur Bert Mooren van VNO-NCW West. "Na 45 jaar gedoe is het tracébesluit A4 Midden-Delfland definitief. Hierdoor kan in april 2011 met de aanleg van de snelweg tussen Delft en Schiedam worden begonnen en zullen in 2015 de eerste auto's over de weg rijden."

Onder leiding van Mooren lobbyde het georganiseerde bedrijfsleven jarenlang intensief voor de A4. 

Dik compliment
Mooren deelt een dik compliment uit aan demissionair minister Eurlings van Verkeer en Waterstaat. "Met de ondertekening van het tracébesluit vandaag toont de minister de broodnodige daadkracht die bij infrastructurele projecten nu juist zo vaak ontbreekt." 

IODS
De procedure voor de aanleg van de A4 Midden-Delfland is bijna afgerond. Uitsluitend de Raad van State moet nog controleren of de besluitvorming conform de wettelijke afspraken is verlopen en nagaan of eventuele bezwaren gegrond zijn.
'Ik verwacht verder geen problemen," zegt Mooren. "De A4 maakt onderdeel uit van een veel breder plan, het IODS. Daarin staan kwaliteit van Midden-Delfland en het stedelijke gebied centraal. Met het IODS wordt extra aan natuur gerealiseerd, wordt de sanering van verspreid liggend glas aangepakt en vindt een unieke stedelijke inpassing plaats. Het IODS zet bedreigingen om in kansen en heeft alle ingrediënten in zich om als voorbeeld te dienen voor hoe we in Nederland creatief kunnen zijn met integrale gebiedsontwikkeling in een dichtbevolkte regio." 

Pluspunten
De A4 Delft-Schiedam maakt het verkeersnetwerk robuuster, betrouwbaarder en veiliger. Bovendien wordt het sluipverkeer in Lansingerland, Westland, Overschie en Midden-Delfland sterk verminderd. Het belangrijkste pluspunt is dat de A13 wordt ontlast. Op rijksweg A13 staat dagelijks de voor de economie schadelijkste file van Nederland.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.