Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

‘Beste Winkelketen van Nederland’ 2013 bekend

2 oktober 2013 - De categoriewinnaars van de publieksprijs ABN AMRO Beste Winkelketen van Nederland 2013 zijn bekend. 285.000 consumenten gaven gehoor aan de oproep hun favoriete winkelketens te beoordelen.

Uit de resultaten blijkt dat de genomineerde winkelketens het gemiddeld beter doen dan in de voorgaande jaren. Bovendien vindt de consument een betaalbare prijs en aantrekkelijke aanbiedingen steeds belangrijker.

Nieuwe winnaars
Er zijn dit jaar acht nieuwe categoriewinnaars onder de in totaal 27 winnaars. De nieuwe categoriewinnaars zijn Polare (Boeken), Primera (Cadeau), Pets Place (Dierenspeciaalzaken), Saturn (Elektronica), Pearle Opticiens (Optiek), vanHaren (Schoenen), Jan Linders (Supermarkten) en The Phone House (Telecom). ICI Paris XL vestigde een record in de categorie Parfumerie. Voor het tiende achtereenvolgende jaar is zij uitgeroepen tot beste parfumerieketen. Desondanks is het nog niet gelukt ook uitverkozen te worden tot overall winnaar. Of dat dit jaar lukt, is duidelijk tijdens de prijsuitreiking op 29 oktober tijdens de eerste editie van het ABN AMRO Retailer of The Year Gala.

27 categoriewinnaars Beste Winkelketen van Nederland 2013
Baby & Kindermode                 HEMA
Boeken                                    Polare (nieuwe winnaar)
Bouwmarkten                           Hornbach
Cadeau                                    Primera (nieuwe winnaar)
CD, DVC & Games                   Game Mania
Computerspeciaalzaken            Paradigit
Damesmode                            Miss Etam
Dierenspeciaalzaken                 Pets Place (nieuwe winnaar)
Drogisterij                                Dirx Drogist
Elektronica                               Saturn (nieuwe winnaar)
Fiets & Vrije Tijd                       Bike Totaal
Food to Go                              Bakker Bart
Foodspeciaalzaken                  Dirck III
Herenmode                              Duthler
Juwelier & Bijouterie                 Siebel Juweliers
Lingerie & Ondermode              Hunkemöller
Opticiens                                 Pearle Opticiens (nieuwe winnaar)
Parfumerie                               ICI PARIS XL
Schoenen                                vanHaren (nieuwe winnaar)
Speelgoed                               Intertoys
Sport                                       Runnersworld
Supermarkten                           Jan Linders (nieuwe winnaar)
Telecom                                   The Phone House (nieuwe winnaar)
Tijdschriften & Tabak                Primera
Tuin                                         Intratuin
Warenhuis & Huishouden          IKEA
Wonen                                     IKEA

Prijs steeds belangrijker
Een lage prijs wordt steeds belangrijker bij de boordeling van fysieke winkels. Terwijl in 2012 vooral acties & aanbiedingen de doorslag gaven, kijken consumenten dit jaar veel nadrukkelijker naar het prijsniveau en in mindere mate naar de prijs-kwaliteitverhouding.  Door de beperkte bestedingsruimte zijn consumenten gevoeliger voor de prijs en moeten retailers hierop een antwoord geven. Tegelijkertijd neemt het belang van een goede service toe en beschouwen klanten het assortiment daarentegen steeds meer als een basisvoorwaarde.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.