Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Challengers: hun kenmerken en succesfactoren

10 april 2013 - ‘Challengers’ zijn de uitdagers die concurrentie op de deelmarkten moeten bevorderen en innovatie moeten stimuleren. Maar hoe herkennen we deze uitdagers en hoe kunnen we ze versterken?

In een verkennende studie beantwoordt Panteia de eerste vraag en wordt een aanzet gegeven tot de beantwoording van de tweede vraag. In een vervolgonderzoek dat dit jaar wordt uitgevoerd, zal nader worden ingegaan op maatregelen die genomen kunnen worden om opkomende Challengers te ondersteunen en de effecten die hiermee bereikt kunnen worden. 

Waaraan kunnen Challengers herkend worden?

Challengers kunnen worden gedefinieerd als personen/bedrijven met een onderscheidend concept dat (potentieel) grote effecten sorteert door in te spelen op een grote (latente) behoefte. Niet ieder bedrijf met een ambitie is in staat om uit te groeien tot een Challenger. Naast de elementen die al in de definitie van de Challenger zijn vervat, zijn ook een aantal succesfactoren op de Challengers van toepassing. Zo hebben Challengers kennis van - en ook daadwerkelijk succes - in de eigen branche en markt, en kennis van het product en/of de technologie hiervoor. Beschikken zij over overtuigingskracht en goede managementvaardigheden. En hanteren Challengers korte time-to-market concepten; geven zij bewijs van de werking en technische haalbaarheid van deze concepten en voeren zij daarbij een sterke waardepropositie en effectieve marketingstrategie. Deze uitkomsten van de verkennende studie resulteren in een model waar mee Challengers herkend kunnen worden, en een verklaring voor hun succes kan worden gegeven. Het vervolgonderzoek later dit jaar biedt ruimte voor een bredere empirische toetsing.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.