Ondernemen met de beste ondersteuning

Nieuws

Betere beloning horecamedewerkers verbetert kwaliteit

27 december 2011 - Ruim 70 procent van de Nederlanders vindt dat de kwaliteit van de horeca in Nederland beter zou moeten. Eenzelfde aantal Nederlanders verwacht dat de horeca kwalitatief beter wordt wanneer horecapersoneel een betere beloning ontvangt en gecompenseerd wordt voor de onregelmatige uren en overwerk. Dat gebeurt nu niet.

Dat blijkt uit een onderzoek van Maurice de Hond, uitgevoerd in opdracht van FNV Horeca. FNV Horeca start daarom een kwaliteitsoffensief voor de Nederlandse horeca. FNV Horeca wil dat horecamedewerkers die kwaliteit en service leveren een passende beloning ontvangen en dat onregelmatige uren en overwerk gecompenseerd worden. Dit komt de gehele horecabranche ten goede. Uit een vergelijkend loononderzoek blijkt dat horecamedewerkers minder verdienen dan mensen met vergelijkbare functies in andere sectoren. Het gros van de Nederlanders heeft het gevoel dat de kwaliteit van de Nederlandse horeca hieronder lijdt. 

Crowdsourcing

Voor 1 april 2012 moet er voor alle 251.000 horecawerknemers een nieuwe cao horeca worden afgesloten. FNV Horeca wil in aanloop naar de cao-onderhandelingen van iedereen die de horeca een warm hart toedraagt – gasten, ondernemers en werkgevers – de meningen horen over hoe we de Nederlandse horeca kunnen verbeteren. FNV Horeca is daarom gestart met een crowdsourcing initiatief. De cao voorstellen van FNV Horeca worden onderbouwd met deze tips en ideeën.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.