WOGNUM - Eigenaar Dirk Scheringa van de DSB Bank heeft klanten zaterdag zijn ,,oprechte excuses'' aangeboden voor de gemaakte fouten. Hij zei er persoonlijk voor te zorgen dat alle klachten zo snel mogelijk worden opgelost. ,,Op dit moment is voor mij het allerbelangrijkste dat ik de vertrouwensrelatie met mijn klanten herstel'', stelde Scheringa zaterdag in een schriftelijke verklaring.
DSB ligt onder vuur over het vermeende beleid van koppelverkopen. Daarbij worden allerlei overbodige polissen verkocht samen met een lening. Volgens Scheringa hebben sommige klanten gelijk dat ze hierover boos zijn op de DSB Bank. Hij meldde dat de bank al maanden bezig is met oplossingen en het kritisch bekijken van de eigen bedrijfsvoering. Bovendien, zo benadrukte de eigenaar, verkoopt de bank al sinds april geen koopsompolissen meer.
DSB-woordvoerder Klaas Wilting liet eerder op de dag weten dat de website voor internetbankieren weer draait. Er kan nog vertraging in zitten, maar de bank is volledig bereikbaar. De site liep donderdag vast, nadat Pieter Lakeman van de Stichting Hypotheekleed klanten had opgeroepen massaal hun geld bij de bank weg te halen. Lakeman hoopte op die manier een faillissement van de bank te forceren. In eerste instantie zei een medewerker van de bank dat de website overbelast was. DSB claimde later dat dit onjuist was en dat de bank het slachtoffer was van computerhackers.
De bank stelde zaterdag kantoren open om klanten van dienst te zijn.
Honderden gratis voorbeeldcontracten | |
Arbeidscontracten, algemene voorwaarden, voorbeeldbrieven en factuurtemplates |
Dagelijks nieuwe praktische tips en adviezen | |
Over belastingzaken, marketing, sales, HRM, boekhouden, juridische zaken en veel meer... |