DEN HAAG - Het gebruik van het internet voor het digitale media- en nieuwsaanbod is tussen 2005 en 2008 fors gestegen. In deze periode verdubbelde het aandeel internetgebruikers dat via internet naar de radio luistert of tv kijkt tot ruim 50 procent. Het aandeel internetters dat nieuws uit kranten en bladen downloadt of leest nam toe van één op de drie tot bijna één op de twee.
In 2008 luistert ruim de helft van de internetters naar de radio of kijkt naar de tv via internet, bijna de helft leest of downloadt kranten of nieuwsbladen. Een dergelijke inburgering van internetactiviteiten geldt ook voor telebankieren en elektronisch winkelen. Ruim een kwart van de internetters gebruikt wel eens mobiele apparatuur om te internetten.
In 2008 regelt bijna driekwart van de internetgebruikers zijn bankzaken via internet. In 2005 was dit nog geen 60 procent. In de afgelopen 12 maanden gaf tweederde van de internetgebruikers aan, dat ze aankopen via internet hadden gedaan. Bijna de helft deed dit zelfs in de afgelopen 3 maanden. Het aandeel e-shoppers nam in de periode 2002 - 2007 jaarlijks gemiddeld met vijf procentpunten toe, maar bleef in de afgelopen 12 maanden gelijk.
Honderden gratis voorbeeldcontracten | |
Arbeidscontracten, algemene voorwaarden, voorbeeldbrieven en factuurtemplates |
Dagelijks nieuwe praktische tips en adviezen | |
Over belastingzaken, marketing, sales, HRM, boekhouden, juridische zaken en veel meer... |