Ondernemen met de beste ondersteuning

Beurs

TMG presteert in lijn in tweede kwartaal, verlaagt outlook

12 augustus 2011 - Telegraaf Media Groep (TMG) heeft in het tweede kwartaal in lijn met de verwachtingen gepresteerd en de outlook verlaagd. Vanwege het zwakker wordende consumenten- en producentenvertrouwen rekent TMG op een sterkere daling van de aangepaste EBITA-marge dan waar in het voorjaar op was gerekend.  Afgelopen kwartaal daalde de omzet van 150,3 tot 147,0 miljoen euro, nipt onder de 148,4 miljoen euro waar analisten op hadden gerekend. De lagere omzet was vooral te wijten aan een scherp dan verwachte daling van de advertentie-inkomsten van 70,0 tot 67,2 miljoen euro. De EBITA geschoond voor eenmalige posten nam af met 1,6 tot 16,2 miljoen euro. Dat was in lijn met de 16,4 miljoen euro waar analisten op hadden gerekend. TMG schrijft de daling van het resultaat toe aan de lagere advertentie en circulatie omzet. Het mediabedrijf ziet voor 2011 een negatieve impact op het operationeel door lagere advertentie-inkomsten, hogere kosten voor de krant en een nieuwe CAO en de opstartverliezen van dichtbij.nl op het operationele resultaat. TMG probeert dat op te vangen met kostenbesparingen. Positief voor de nettowinst zijn naar verwachting het aandeel in de hogere winst van ProSiebenSat.1 Media AG en de lagere amortisatie van Sky Radio Groups licentierechten. TMG zegt te zijn begonnen met het “verscherpen” van de strategie. Het mediabedrijf zegt daarover begin volgend jaar meer over te kwijt te kunnen. Analisten en de markt hadden juist gehoopt dat TMG vandaag al een tipje van de sluier zou lichten.

Bron: ABM Financial News

Doorsturen  |  Reageer

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.