Ondernemen met de beste ondersteuning

Beurs

Heineken gaat media inkoop centraliseren

30 november 2011 - Heineken maakt woensdag bekend dat zij voortaan  de media inkoop door een bedrijf zal laten verrichten. De bierbrouwer zal een keuze maken tussen Publicis' Starcom MediaVest en WPP's MindShare. In het afgelopen kwartaal boekte Heineken een lager bedrijfsresultaat ondanks een hogere omzet. Onder meer hogere marketing uitgaven waren hier debet aan. Door het centraliseren van de media inkoop verwacht Heineken door haar schaalgrootte scherpere tarieven te kunnen bedingen waardoor de marketingkosten lager gaan uitvallen in de toekomst.

Bron: ABM Financial News

Doorsturen  |  Reageer

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.