Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

26 november 2012 - Alsof 1.200 pk nog niet genoeg is, heeft Hennessey Performance voorbereidingen getroffen om nog eens 300 pk meer uit hun gifkikker te persen. De Venom GT2 zoals de auto is gedoopt gaat binnenkort in de verkoop voor 1,25 miljoen dollar per stuk.

Een belletje naar Hennessey’s hoofdkwartier in het Amerikaanse Texas en het is vast mogelijk om de Venom GT2 ook op Nederlands kenteken te verkrijgen. De vraag is of je dat moet willen, want de aanschafprijs zou inclusief verschuldigde belastingen wel eens door de twee miljoen euro kunnen schieten. Voor dat geld moet je nog zelf schakelen ook. Echte stuurmannen willen niets liever, maar de meesten zullen hun handen al meer dan vol hebben aan enkel die 1.500 paardenkrachten. Voor wie dat wenst is er een 7-traps automaat met schakelflippers verkrijgbaar. De meerprijs daarvan bedraagt een Aston Martin V8 Vantage, of in cijfers uitgedrukt 165.000 dollar.

Twee keer knipperen
Kortom, een Hennessey Venom GT2 rijden is niet goedkoop. Maar voor al dat geld krijgt je wel wat terug. ‘Een auto met één van de meest gunstigste pk/gewichtsverhoudingen’, aldus John Hennessey, de grote baas bij Hennessey Performance. Hoe de prestaties van de geüpdate GT2 precies uitvallen is nog niet bekend, maar die zullen nóg beter zijn dan van de GT met ‘schamele’ 1.200 pk. Elke pk van dat model behoeft slecht 900 gram in beweging te zetten en te houden wat resulteert in een acceleratie naar 100 km/h in 2,2 seconden. De GT2 zal dit trucje dus waarschijnlijk na twee keer knipperen al uit de hoge hoed hebben getoverd. En de topsnelheid? Gezien het feit dat bij snelheden boven 400 km/h een auto serieus meer vermogen moet bevatten voor elke 1 km/h meer, schatten wij de top van de GT2 op 435 km/h. De GT(1) kan in theorie 420 km/h bereiken. Het dak zou ervan af waaien!Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.