Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Officieel: details Lexus LF-LC

8 januari 2012 - Lexus heeft eindelijk de LF-LC gepresenteerd. Na talloze teasers en lekkage vormt het design geen verrassing meer, maar we wisten nog niets over de techniek en de bedoelingen van het merk. Dat is nu duidelijk: de LF-LC is namelijk de vaandeldrager van de nieuwe designtaal van het Japanse luxemerk.

Volgens Lexus’ General Manager Product en Marketing Planning Division maakt het merk momenteel de grootste verandering in de nog maar korte geschiedenis van het merk mee. Wij schatten zo in dat dit met name op designgebied het geval is. Het ontwerp kenmerkt zich door een combinatie van emotie en avantgardistische stijlelementen. Meest in het oog springend zijn de vloeiende, dynamische lijnen, die worden afgewisseld met scherpe details als de diepe, aluminium grille met zijn driedimensionale vormgeving, de L-vormige dagrijverlichting en de verticale mistlampen. Het is een sensueel lijnenspel dat mede dankzij de rode carrosseriekleur de nodige emotie opwekt.

Leder, metaal en hout
Het interieur van de LF-LC is een versmelting van geavanceerde technologie, zachte materialen en organische vormen. Het lijkt wel een super-de-luxe aangeklede LFA. De op de bestuurder gerichte cockpit waarin de bestuurder is omgeven door het gebogen zijpaneel en de hoge, eveneens gebogen middenconsole wekt volgens Lexus een gevoel van veiligheid en comfort op. Twee 12,3 inch LCD-schermen geven informatie en navigatieaanwijzingen weer, terwijl een lager geplaatst touchscreen dient voor het bedienen van het audiosysteem, de klimaatregeling en het navigatiesysteem. De toegepaste materialen zijn grotendeels een combinatie van glad leder, suède, geborsteld metaal en hout. Voor de kuipstoelen en het stuurwiel zijn lichtgewicht materialen toegepast.

Hybride. Uiteraard...
De hybride 2+2-sportcoupé heeft een voorin geplaatste benzinemotor die bijstand krijgt van een hybride aandrijflijn. Samen drijven ze de achterwielen aan. Prestatiecijfers zijn er niet, maar Lexus houdt het op een potente aandrijflijn. Het blijkt wel dat het Lexus niet om de techniek te doen is, maar vooral om het design. Hier gaan we dus meer van zien.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.