Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

12 september 2011 - Ken je de Beetle RSi, de honderdduizend euro kostende en deels uit koolstofvezel opgetrokken Beetle met V6, nog?! Bijna net zo extreem is de Beetle R Concept die Volkswagen als verrassing mee heeft genomen naar de IAA.

Logischerwijs beschikt de Beetle R over dezelfde motor als de R-versie van de Golf en de Scirocco. In die modellen levert de 2.0 liter TFSI-viercilinder respectievelijk 270 en 265 pk, maar over hoeveel paarden de bestuurder van de Beetle R beschikt is nog onduidelijk. Meer of minder? Wij durven het niet te zeggen!

Taartschep
Optisch kan de Beetle R Concept – en het productiemodel zal weinig hiervan afwijken – zich aardig meten met de vroegere en exclusieve RSi. Hij toont zijn spieren net even wat minder uitbundig, maar dik oogt de Beetle R zeker. Het front vormt een agressief oppervlak met een drie centimeter bredere voorspoiler voorzien van grote luchtinlaten om meer koeling te genereren voor de motor en de remmen. Een splitter daaronder geleidt de luchtstroom onder de auto. Verder naar achteren zijn er bredere zij-skirts te zien. Extra uitgeklopte wielkasten heeft de nieuwe Beetle niet nodig, want deze waren al lekker dik. Bij de conceptcar worden ze volledig opgevuld met 20 inch groot lichtmetaal. De diffuser en de vier uitlaatpijpen geven tevens het signaal af dat het hier niet om zomaar een Beetle gaat. En natuurlijk is er weer een ferme achterspoiler. Dat maakt de Beetle R af. Ook gaaf is het panoramadak dat ogenschijnlijk één is met de achteruit en zodoende een groot zwart, glazen paneel vormt.

Interieur
Binnenin wordt de sportieve tred doorgezet met zwaar geprofileerde lederen sportkuipen, een onderaan afgevlakt sportstuurwiel en diverse ‘alu’ accenten. Zwart voert de boventoon en is tevens de kleur van de hemelbekleding. Met contrasterende stiksels wordt de sobere sfeer enigszins doorbroken.



Productierijp
Volkswagen presenteert de Beetle R op de IAA in Frankfurt. Vooralsnog is het nog een concept, maar er is niemand binnen Volkswagen die deze auto niet wil bouwen. De lancering is dus slechts een kwestie van tijd.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.