Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Tweede ronde: Lexus GS 450h Hybrid

11 september 2011 - Lexus maakt het kiezen voor de motorisering van de nieuwe GS wel heel makkelijk. Consumenten uit Nederland kunnen namelijk slechts kiezen uit één aandrijflijn, de hybride. En dat is gezien de cijfers geen slecht idee.

Onlangs gaf Lexus de eerste beelden en informatie van de gloednieuwe GS vrij. Het ontbrak echter aan de belangrijkste data, de specificaties van de hybride aangedreven variant die in Nederland als enige motorisering beschikbaar wordt. Een beperkt aanbod, maar in het geval van de GS 450h Hybrid is dat geen probleem. De forse Japanner beschikt namelijk over de tweede generatie Full Hybrid aandrijflijn en daarmee snijdt het mes aan twee kanten. De Lexus is zowel zuiniger als krachtiger.

6.3 l /100 km
Aan de basis van de GS 450h Hybrid staat een 3.5 iter V6 krachtbron die in combinatie met de twee elektromotoren de achterwielen aandrijft. De aandrijflijn ontwikkelt een gezamenlijk vermogen van 343 pk en beschikt over een koppel van 345 Nm. Daarmee moet de Japanner in staat zijn om vanuit stilstand binnen 5,9 seconden naar de 100 km/h te accelereren. De topsnelheid van de sedan is begrensd op 250 km/h. Ondanks deze ferme prestaties moet de GS 450h Hybrid in staat zijn een gemiddeld verbruik van 6.3 liter per 100 km te noteren. Ten opzichte van zijn voorganger is dat een daling van 18%. De CO2-uitstoot daalde van 180 naar 145 g/km. Meer informatie over de nieuwe Lexus GS is te vinden in ons recente artikel. Prijzen en introductiedatum volgen in een later stadium. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.