Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

In hogere sferen met Audi R8 GT Spyder

2 juni 2011 - Audi presenteert de R8 GT Spyder. De in 333 exemplaren te bouwen cabriolet volgt hetzelfde recept (minder gewicht, meer vermogen) als dan van de R8 GT, meer biedt nog meer rijbeleving vanwege zijn open constructie.

Keuzes maken in het leven kunnen absurd moeilijk zijn, zelfs wanneer je een tonnetje of drie te besteden hebt aan een nieuwe sportwagen. Wordt het deze Audi R8 GT Spyder of de eveneens recente geïntroduceerde Mercedes-Benz SLS AMG Roadster? Zucht, dat is een keus die wij niet zomaar even kunnen maken. Hoewel ze prijstechnisch – beide vraagprijzen zijn nog overigens niet bekend – elkaar rivalen zijn, lopen ze qua karakter sterk uiteen.



85 kg afgeslankt
De Audi R8 GT Spyder neigt naar het extreme met zijn aerodynamische spoilers vóór, forse vleugel achter en racy diffuser. Daarnaast werd het wagengewicht ten opzichte van het reguliere model met 85 kg teruggebracht naar 1.640 kg door veelvuldig gebruikt van zogeheten Carbon Fiber Reinforced Polymer. Voor nog meer snelheidspotentieel nam het vermogen juist toe, namelijk naar een totaal van 560 pk. Zodoende werd een gunstigere pk/gewichtsverhouding (2,93 kg/pk) gecreëerd waardoor de R8 GT Spyder in slechts 3,8 seconden naar 100 km/h kan knallen. De topsnelheid ligt op een hoogte van 317 km/h. De R8 GT Spyder is standaard uitgerust met de automatische zestraps R tronic-transmissie, Launch Control en uiteraard permanente vierwielaandrijving. Ten opzichte van de Audi R8 V10 Spyder is het onderstel van de GT-versie bovendien met nog eens met 10 mm verlaagd.



Niet beknibbeld
De GT Spyder is de absolute topuitvoering binnen het leveringsprogramma van de R8 en Audi heeft dan ook niet beknibbeld op appetijtelijke zaken dat erin rijden tot een waar genot maakt. Naast een enorme prestatiedrang zijn 19 inch wielen en keramische remschijven standaard, evenals LED-verlichting, een speciale sportmodus voor bijvoorbeeld circuitgebruik, een met alcantara bekleed interieur en diverse accenten van koolstofvezel. Volautomatische airconditioning, een uitgebreid navigatiesysteem, een antidiefstalalarm en een heuse laptimer zijn tevens aanwezig.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.