Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

BMW i3 komt nu +300 kilometer ver

27 september 2018 - Het is inmiddels al een jaar geleden dat BMW de i3 en i3s onder handen nam. Onder de reeks discrete cosmetische wijzigingen behoorde toen ook een sterker accupakket. Nu doet het Beierse merk daar nog een schep bij bovenop.

Bij de introductie in 2013 had de BMW i3 een accu aan boord met een capaciteit van 60 Ah en een sterkte van 22,6 kWh. Vorig jaar werd dat 94 Ah en 33 kWh. Maar daarmee was BMW nog niet klaar met verbeteren. Nu wordt dat 120 Ah en 42,2 kWh namelijk. Het resultaat hiervan is een elektrische actieradius van 310 kilometer, volgens de nieuwe, realistischere WLTP-meetcyclus. Bij de sportievere i3s is dat 285 kilometer. In de echte wereld komt dit neer op een rijbereik van zo'n 260 kilometer.

Tot wel 30% verder
Snelle rekenaars hebben al geconcludeerd dat de nieuwste cijfers ruwweg 10 procent beter zijn dan de vorige maxima. Maar BMW beweert dat het verschil bij normaal gebruik groter is. In het dagelijks verkeer geraak je tot wel een derde verder, beweren ze in Mà¼nchen.

Opladen
Opladen van een leeg gereden accupakket vergt evenwel enig geduld, namelijk minstens 15 uur via een normaal stopcontact. Hierna is circa 80 procent van de totale batterijcapaciteit weer vol. Twee lange ritten kort na elkaar zit er dus niet in. Tenzij je voor de speciale BMW i Wallbox kiest met een laadsnelheid van 11 kW. Dat volstaat 3 uur voor 80 procent acculading. Nog sneller gaat het via een snellader van 50 kW. Een lunch van drie kwartier en je kunt weer zo'n 200 kilometers vooruit. De verbeterde BMW i3 staan vanaf november bij de dealer. Prijzen volgen nog. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.