Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Hyundai Genesis wordt luxemerk met 6 modellen

4 november 2015 - Genesis is per direct niet langer het vlaggenschip van Hyundai, maar een zelfstandig luxemerk. Met aan het hoofd voormalig Bentley-designer Luc Donckerwolke.

Het was al langer een wens van Hyundai om de Genesis-naam te transformeren tot meer dan een modelnaam alleen, en nu is de kogel dan door de kerk: Genesis is voortaan een automerk. Ook de Zuid-Koreanen is het niet ontgaan wat Infiniti voor Nissan doet en Lexus voor Toyota. Oftewel, het " via een zelfstandig automerk " laten zien waartoe je werkelijk in staat bent als je niet gebonden zou zijn aan bepaalde factoren. Zo nam Citroen deze stap al eerder met DS en zit Ford er tegenaan te hikken met Vignale.

Zes G-modellen
Hyundai heeft meteen wilde plannen met het nieuwe Genesis. Binnen afzienbare tijd " tegen het jaar 2020 " moeten de showrooms van het eigen dealernetwerk gevuld zijn met zes modellen. Elk van deze auto's krijgt een alfanumerieke benaming, steevast beginnend met een G. Het cijfer zal naar het segment verwijzen. Dus G70, G80, G90, enzovoort.

Donckerwolke zorgt voor design
'Atletische elegantie en menselijk georiënteerde innovatie', dat zijn de marketingtermen waarmee de medewerkers van Genesis te maken krijgen. De zware taak om dat allemaal in een smakelijk design te gieten valt op de schouders van Luc Donckerwolke, de Belg die Bentley als laatste werkgever had en daarvoor tekende voor Audi, Lamborghini, Skoda en Seat.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.