Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

1 september 2015 - McLaren was eventjes vergeten dat het vorig jaar een uiterst strakke rondetijd wist neer te zetten op de Nà¼rburgring. Oftewel, een knappe actie waarvoor een speciale editie van een model zich uitstekend leent. En dus komt het alsnog met de 650S Spider Nà¼rburgring 24H Edition.

Het is nogal mosterd na de maaltijd, maar de (toekomstige) eigenaar van een McLaren 650S Spider Nà¼rburgring 24H Edition zal dat worst zijn. Niet alleen is diens Britse trots uitgerust met enkele exclusieve goodies uit de schappen van McLaren Special Operations, bovenal is de blijdschap van de heb maar wat groot omdat de oplage uit slechts 8 exemplaren bestaat. Hiermee is de 650S Spider Nà¼rburgring 24H Edition nog een stuk exclusiever dan de 675LT, waarvan er 500 gebouwd worden.

Carbon, wat anders
Voor wie het naadje van de kous wil weten. De speciale editie onderscheidt zich van de 'gewone' 650S Spider aan de hand van bovengemiddeld veel tierelantijntjes. Uit carbon natuurlijk. Zo is de diffuser en enkele andere carrosseriedelen opgetrokken uit het kostbare goedje, alsook diverse panelen van het interieur en zelfs de kuipstoelen. Het is allemaal aan de subtiele kant, maar daardoor niet minder fraai. De Nà¼rburgring 24H Edition meteen herkennen kan aan de hand van de carbon-zijskirts met daarop het neergezette ronderecord van 8:10,921.

Is sneller gedaan toch?
Dat denk je. Ja, er zijn auto's die de Groene Hel sneller hebben doorkruist. Maar het gaat dan enkel over het Nordschleife-deel. McLaren pakte destijds ook het Grand Prix-circuit mee en zo snel heeft nog niemand de beide trajecten in één gebundelde ronde afgelegd. Dat het record werd gevestigd met een 12C GT3 in plaats van een 650S Spider, daar gaat het niet om volgens McLaren. De betreffende ronde terugkijken? Dan kan hier, of via de link hierboven. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.