Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

8 maart 2015 - Het moge duidelijk zijn dat Mercedes-Benz vol de aanval opent op BMW. Zelfs het prijsniveau van de GLE Coupé is een directe aanval op de X6 uit Mà¼nchen. Nu de prijslijst van de GLE Coupé gedrukt is kunnen we beiden pas echt op waarde naast elkaar zetten.

Ze ontlopen elkaar amper waarmee BMW zich enerzijds aangevallen zal voelen, maar anderzijds zichzelf ook mag vleien. Want terwijl BMW al aan de tweede generatie X6 is, komt Mercedes-Benz pas nu met een antwoord. En echt origineel is dat antwoord niet. Begrijp ons niet verkeerd, want we kraken de GLE Coupé niet af, maar het is toch echt een Mercedes-versie van de X6.

Vijf motorvarianten
Mercedes-Benz levert de GLE Coupé met een vijftal motorvarianten: één diesel voor de kilometervreter en een viertal smakelijke benzinevarianten met vermogens van 333 pk voor de GLE 400 4Matic tot 585 pk voor de GLE 63 S AMG 4Matic. De prijzen lopen uiteen van € 87.995,- voor de diesel tot € 184.995,- voor de S AMG.

Prijsvergelijk
Hoe de prijzen zich verhouden tot de concurrent uit Mà¼nchen? Mercedes vraagt € 87.995,- voor de 258 pk sterke GLE 350 d 4Matic terwijl BMW € 83.500,- vraagt voor de evenzo sterke X6 30d. De GLE 400 (333 pk) kost € 90.595,- en is daarmee 2.400 euro duurder, maar ook 27 pk sterker dan de X6 35i. Op dat gebied ontloopt elkaar het niet zoveel. Daarna wordt het echt een kwestie van voorkeuren. De GLE 450 AMG kost € 102.995,- en levert daarvoor 367 pk terwijl de X6 50i doorschiet naar € 123.100,- en ook een stevige 449 pk levert. De X6 M kost € 167.400,- terwijl Mercedes-AMG € 174.595,- vraagt voor hun GLE 63 (557 pk). Het vermogen van 576 pk is eveneens in het voordeel van de BMW. Wie de X6 echt wil overtroeven kan gaan voor de AMG GLE 63 S. Die is 585 pk sterk terwijl de X6 M het bij de eerder genoemde 576 pk houdt. Maar dan moet je wel € 184.995,- neertellen. Elke extra pk ten opzichte van de X6 kost je in dat geval € 1.955,-. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.