Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

1 oktober 2014 - Vind je € 102.995,- voor de Volvo XC90 First Edition iets te veel van het goede? Dit zijn de (lagere) vanafprijzen van de overige uitvoeringen en motoriseringen. Wie een beetje snel wil kunnen rijden moet zeer binnenkort bestellen, want de levering komt op z'n vroegst pas in mei 2015 op gang.

De ultrasnelle beslisser heeft natuurlijk al lang een order geplaatst voor de XC90 First Edition. Gefeliciteerd als jij een van de 1.927 eigenaren wordt van dit exclusieve introductiemodel, maar daarvoor dient ook liefst 103 mille afgetikt te worden. De nieuwe Volvo XC90 kan ook goedkoper. Vanaf € 67.995,- heb je er eentje. Om precies te zijn een exemplaar met in het vooronder de D4-diesel die de voorwielen aanstuurt en 190 pk en 400 Nm levert. De overbrenging geschiedt bij het ganse voorlopige leveringsprogramma altijd via een 8-traps automaat. Hoger op de ladder staat de D5-diesel, goed voor 225 pk en 470 Nm en een vanafprijs van € 73.495,-. AWD is vanaf deze motorisering standaard. Vierwielaandrijving is dus ook aanwezig op de overige twee versies, de T5-benzine en de T8 Twin Engine. De prijzen van die eerste met 254 pk en 350 Nm beginnen bij € 68.995,-, terwijl de 400 pk en 640 Nm sterke hybridetopper van eigenaar wisselt voor € 76.495,-.

Luxe en comfort
De XC90 is leverbaar in drie uitrustingniveaus: als Momentum, Inscription en als XC90 R-Design. Ongeacht de uitvoering wordt de XC90 gekenmerkt door wat Volvo zelf noemt 'het meest luxueuze Volvo-interieur ooit'. Tot de standaardluxe behoort in elk geval lederen bekleding, een tablet-achtige touchscreen met uitgebreide infotainment en City Safety welke met behulp van camera- en radartechnologie aanrijdingen met voertuigen, fietsers en voetgangers tot 50 km/h kan voorkomen. Daar bovenop komen nog de veiligheidsvoorzieningen Run off road protection en Intersection Braking. Het eerste systeem herkent de situatie als de auto van de weg raakt, waarna de voorste veiligheidsgordels worden aangespannen om de bestuurder en de passagier in positie te houden. Intersection Braking zorgt ervoor dat de XC90 ook tijdens insturen op een kruispunt automatisch remt om een botsing met een naderende tegenligger te voorkomen of de impact van een ongeval te beperken. Over naar de XC90 Inscription en R-Design. Het Inscription-pakket is naar eigen zeggen ontwikkeld voor klanten die een extra elegante, nog luxere XC90 wensen, waar de R-Design is geënt op de sportieve Volvo-rijder.Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.