Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Audi prijst A3 e-tron strak tussen concurrentie

2 juli 2014 - Met haar eerste plug-in hybride mengt Audi zich nu ook in de 7%-bijtellingsstrijd. Daar waar de Volvo V60 plug-in hybride en de Mitsubishi Outlander PHEV al een tijd lang de dienst uitmaken gaat Audi de confrontatie aan met deze A3 e-tron. En dit is het prijskaartje dat aan de Duitse plug-in hybride komt te hangen.

Audi zet de A3 e-tron in de prijslijsten vanaf € 39.700,-. Een stevig prijskaartje voor een A3, maar niets duurder dan de concurrentie. Zo vraagt BMW voor de i3 (met range extender) ook bijna 40 mille, moet bij Mitsubishi hetzelfde worden afgerekend en gaan een Chevrolet Volt en Opel Ampera voor net geen 39 mille van de hand. Bij Volvo moet zelfs bijna 64 mille worden neergeteld voor een V60 plug-in hybride. Audi zet zich daarmee sterk tussen de concurrentie in.

Wat levert Audi standaard op de A3 e-tron?
De standaarduitrusting mag compleet worden genoemd. Elke A3 e-tron wordt geleverd met full-LED koplampen, 17 inch e-tron wielen, MMI radio, climate control, keyless go en een multifunctioneel sportstuurwiel. Wie 3.000 euro bijbetaald voor de Pro Line plus-uitvoering krijgt daar bovenop MMI navigatie+, Audi connect voor internet en social media in de auto, een Audi soundsystem en een regen- en lichtsensor.

Aandrijflijn
Ook qua prestaties hoeft de A3 e-tron zich niet te schamen. Aan de basis staat een 150 pk sterke 1.4 TFSI welke vakkundig samenwerkt met een elektromotor van 102 pk. Benut je het volledige gezamenlijke vermogen van 204 pk en 350 Nm dan snelt de Duitser in slechts 7,6 seconden vanuit stilstand naar de 100 km/h. De topsnelheid van de compacte Audi bedraagt 222 km/h. Prima cijfers terwijl het gemiddelde verbruik van de A3 e-tron op slechts 1,5 l/100 km blijft steken. De gemiddelde CO2-uitstoot hierbij bedraagt 35 g/km waardoor Audi de felbegeerde 7% bijtelling in ontvangst mag nemen. Overigens kan de A3 e-tron zich ongeveer 50 kilometer elektrisch voortbewegen, mag de benzinemotor meedoen dan wordt de actieradius vergroot tot maximaal 940 km. De Audi A3 e-tron is vanaf eind juli te bestellen. De eerste exemplaren worden in november geleverd. Benieuwd hoe de hybride A3 rijdt? Wij gaan er de komende dagen mee op pad en zullen je uitgebreid gaan vertellen wat ons oordeel is. Hou de site in de gaten. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.