Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

22 juni 2014 - Miljoenen schijnt er betaald te zijn voor de Ferrari F12 TRS. Toch kon er kennelijk geen fatsoenlijke foto(serie) van af om de unieke exoot officieel voor te stellen. Typisch Ferrari is dat een beetje wel, maar zo ook de pracht en praal van deze moderne interpretatie van de 250 Testa Rossa.

Extravagant en open moest de F12 TRS zijn van de vermogende klant waarvan de naam " uiteraard " niet bekend is gemaakt. Dat doet Ferrari's super-exclusieve maatwerkafdeling Special Project in principe nooit, tenzij het om een beroemd persoon gaat die daar zelf geen moeite mee heeft.

Moderne knipoog
Het verhaal gaat dat de kersverse eigenaar een bedrag van 4,2 miljoen dollar heeft moeten overmaken. Als dat waar is, is de F12 TRS " voor zover bekend " de duurste Ferrari ooit gebouwd. Absurd? Ferrari zelf vindt van niet, want de opdrachtgever had nogal wat specifieke wensen voor zijn 'ultieme' Ferrari. Naast compromis- en dakloos (een 'barchetta', zoals de Italianen dat zo mooi kunnen noemen), moest de auto geïnspireerd zijn op de 250 Testa Rossa uit 1957 " die door meerdere mensen wordt gezien als de mooiste Ferrari aller tijden. De '250'-herinneringen die de F12 TRS oproept, zijn vooral te vinden in de stijlloze voorruit, de afwezigheid van een dak en de wulpse 'domes' direct achter de stoelen. Een verwijzing naar meerdere Ferrari's van weleer is de doorzichtige motorkap, waardoor het uitzicht op de 6.3 liter V12 perfect en grandioos is.

Kaalgeplukt
Een andere deel van de surrealistische kostprijs kwam op het persoonlijk maken van het interieur. Dat is namelijk in grote mate opnieuw ontworpen en daar waar mogelijk gestript om de F12 TRS tot een compromisloze sportauto te maken. Je begrijpt het misschien niet, maar de TRS is toch echt zo karig als wat zonder dashboardkastje, muziekinstallatie, centrale luchtroosters, vloermatten en elektrische raambediening. Dit alles is gedaan om gewicht te besparen en de auto op z'n snelst te krijgen. Of het heeft geholpen? Jazeker! Ondanks het ontbreken van KERS, waarover eerder het gerucht ging, accelereert de F12 TRS in 3,1 seconden naar 100 km/h en staat 200 km/h vijf seconden later op de snelheidsmeter. Inderdaad, dat is slechts een tel langzamer dan de LaFerrari. De aanwezigheid van airconditioning is, hetzij sterk vereenvoudigd ten opzichte van de F12berlinetta, dus zeker geen overbodige luxe. Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com.

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.