Ondernemen met de beste ondersteuning

Autonieuws

Audi maakt prijzen A3 Cabriolet wereldkundig

30 oktober 2013 - Audi heeft de prijzen bekend gemaakt van de nieuwe A3 Cabriolet, die zowel in benzine- en dieselvariant als 20% bijteller leverbaar wordt. Vanaf € 35.900,- staat het nieuwe dakloze model bij de Audi-dealer, de levering start in maart volgend jaar.

De mannen uit Ingolstadt geven je voorlopig de keuze uit vier benzine- en één dieselgestookte krachtbron. De basisprijs van € 35.900,- geldt voor de A3 Cabriolet met een 125 pk sterk 1.4 liter TFSI-blok, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak. De levering van dat model start in april. Voor één mille meer krijg je dezelfde aanjager, maar dan met Cylinder On Demand (COD) en 15 pk extra. Die laatste valt door zijn verbruik van 5,0 liter per 100 km en uitstoot van 114 g/km tevens in de 20% bijtellingscategorie. Ook deze krachtbron is voorzien van een manuele zesbak. Geen zin om zelf schakelen? Op termijn zal de S tronic-automaat voor alle benzinemotoren leverbaar worden.

Krachtiger
Heb je de behoefte aan meer kracht dan biedt Audi dat in de vorm van de 1.8 liter TFSI met 180 pk gekoppeld aan een S tronic-automaat. Die variant staat voor € 42.310,- in de prijslijst. Quattro-aandrijving en een handgeschakelde transmissie volgen in mei. Natuurlijk geeft Audi de koper ook een dieselaanjager als alternatief. Dit is voorlopig de alom bekende 2.0 liter TDI met 150 pk, die bij zakelijk gebruik eveneens aanspraak mag maken op 20% bijtelling. Hij vergt een investering van €39.900,-. Later zal het dieselgamma worden uitgebreid met een 1.6 TDI met 110 pk en wordt ook de S tronic, alsmede vierwielaandrijving leverbaar.

Uitrusting
De nieuwe A3 Cabrio is leverbaar als Attraction-, Ambition- en Ambiente-uitvoering. Die laatste twee worden standaard voorzien van een bestuurdersinformatiesysteem met onder meer vermoeidheidsherkenning. Verder staan er op de optielijst allerhande assistentiesystemen als adaptieve cruise controle, verkeerstekenherkenning en Audi side assist. Om de bestuurder van verder gerief te voorzien staan bijvoorbeeld Audi Connect met 4G verbinding en WLAN hotspot, navigatie met Google Earth/Google Street View en een Bang & Olufsen muzieksysteem in de prijslijst.

Pro Line (S)
Uiteraard introduceert Audi in de A3 Cabrio eveneens het populaire Pro Line- en Pro Line S-pakket, die eveneens meteen leverbaar zijn. De Pro Line voegt voor € 1.550,- een multifunctioneel stuurwiel, navigatiepakket en Audi Music interface aan de standaarduitrusting toe. De Pro Line Plus vult dat pakket voor € 1.200,- extra nog eens aan met Xenon verlichting en volautomatische airco. Bestel je de Pro Line S dan voeg je nog een hele rits opties toe, zoals een lichtpakket, S line interieur, 18 inch lichtmetaal en het Audi soundsystem. Daarnaast krijgt ‘ie het S Line interieur met gedeeltelijk lederen sportstoelen, afgevlakt stuur en diverse aluminium details. Het exterieur valt op door dikkere bumpers, een diffuser achter, verchroomde uitlaatsierstukken en de nodige S line-badges. De meerprijs voor de Pro Line-S uitvoering bedraagt € 5.000,-.



S3
De absolute topversie biedt Audi natuurlijk in de vorm van een S3 Cabriolet. Hij krijgt hetzelfde blok als zijn dichte evenknie, namelijk de 2.0 liter TFSI met 300 pk en een maximum koppel van 380 Nm. Van stilstand naar 100 km/h is gepiept in 5,4 seconden en bij 250 km/h vindt de begrenzer het welletjes. Ondanks deze prestaties geeft Audi een gemiddeld verbruik van 7,1 liter benzine per 100 kilometer op. Schakelen doe je via een S tronic-zestrapsautomaat waarmee de kracht wordt overgeheveld op alle vier de wielen. Om ook de rijeigenschappen van extra atletische kunde te voorzien krijgt de S3 Cabrio een sportonderstel waarmee ‘ie 2,5 centimeter dichter op het asfalt ligt en krijgt de Cabrio het Progressive Steering-systeem. Wat de S3 gaat kosten maakt Audi nog niet bekend.

Kijk voor meer autonieuws en rij-impressies op www.autowereld.com

Doorsturen  |  Reageer  |  Nieuwsbrief

Reacties

Er zijn nog geen reacties.

Reageren

http://
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de
code te wijzigen.