• businesscompleet logo

    ONDERNEMEN MET DE BESTE ONDERSTEUNING

    NU ONLINE BEZOEKERS ACTIEF & ABONNEES

    • JURIDISCHE ZAKEN

      Juridische zaken

      • Gratis ondersteuning

        • >150 voorbeeldcontracten
        • Bedrijf starten
        • Personeel en HRM
        • MKB wetgeving en CAO
        • Rechtsvormen
        • Betrouwbare klanten
      • Persoonlijke ondersteuning

      • DIGITALE ZAKEN

        Digitale zaken

        • Gratis ondersteuning

          • Software en ICT
          • Online zakendoen
          • Digitaal factureren
          • Telewerken
          • Cloud computing
      • OPERATIONELE ZAKEN

        Operationele zaken

        • Gratis ondersteuning

          • Bedrijfsvoering
          • Auto van de zaak
          • ZZP'ers
          • Bereikbaarheid
          • Huisvesting
          • Internationaal Zakendoen
          • Verzekerd ondernemen
          • Management
      • FINANCIËLE ZAKEN

        Financiële zaken

        • Gratis ondersteuning

          • BC Online Boekhouden
          • Fiscus
          • Subsidie
          • Auto van de zaak
          • Financiering
          • Spookfacturen
          • Ondernemersinkomen
          • Bedrijf verkopen & bedrijfswaardering
          • Offertes, facturen & incasso
          • Ondernemersklimaat
          • Administratie
      • COMMERCIËLE ZAKEN

        Commerciële zaken

        • Gratis ondersteuning

          • Businessplan
          • CRM software
          • Marketing en Communicatie
          • Sales en klantbehoud
          • Internationaal Zakendoen
      • GRATIS BC BOEKHOUDEN

        Gratis BC boekhouden

        • Gratis
        • Veilig online
        • Compleet
        • Sociaal
        • Demo
        • FAQ Boekhouden
      • OVER BC.NL

        Over BC.nl

        • Geschiedenis
        • Vacatures
        • Redactie
        • Contactgegevens

      Honderden gratis voorbeeldcontracten   Praktische workshops voor ondernemers
      Onbeperkt online boekhouden   100% gratis dus nergens aan vast

    BC.nl
    Zoeken
    Abonnee
    Login
    Kennispartner DTG > Artikelen dtg > Bepaal eerst het doel van je website

    Bepaal eerst het doel van je website

    • 24 augustus 2015
    • 11458 views

    ABCOUDE - De meeste ondernemers gebruiken hun website alleen als online visitekaartje, blijkt uit onderzoek door BC.nl en DTG. Je kunt er echter veel meer uit halen. Hoe je je website ook inzet, de eerste stap is altijd dezelfde: je doelen vaststellen. Je moet weten wat je met je website wilt bereiken om er een succes van te kunnen maken. Wat kunnen doelen zijn? Hoe bereik je je doel? En hoeveel tijd gaat erin zitten? Dit artikel helpt bij het bepalen van je doelen.



    • Wat wil je?
    • Hoeveel tijd heb je?
    • Op welke manier wil je je doel bereiken?

    Zie ook: Meer verkopen via je site in vijf stappen

    Hoe gaat je website je bedrijfsvoering ondersteunen of versterken? Een duidelijk plan is nodig voor je aan een succesvolle realisatie kunt beginnen. Dat lijkt een open deur, maar een goed begin is echt het halve werk. Ook als je het bouwen van je site uitbesteedt, is deze denkfase noodzakelijk omdat je immers je bouwer moet instrueren. Onderstaande vragen helpen je op weg bij het opstellen van dit plan.

    1) Wat wil je?
    Dit zijn enkele voorbeelden van doelen van je website:
    - Grotere naamsbekendheid
    - Meer omzet
    - Goed vindbaar zijn voor klanten
    - Nieuwe klanten werven
    - De wereld verbeteren

    Neem de tijd om het doel van je website goed te doordenken. Het ontwerp en de inrichting hangen hiermee samen. Hoe beter doortimmerd je plan is, hoe meer tijd en inspanning je later bespaart.

    2) Hoeveel tijd heb je?
    Wanneer je het doel van je website helder hebt, is de volgende stap bepalen hoeveel tijd je daadwerkelijk hebt om je website te (laten) maken en vervolgens te onderhouden. Naast de statische informatie zoals je producten/dienstenaanbod, historie en klantverhalen, kan de site een dynamisch deel bevatten: een pagina met actueel nieuws, een weblog of webshop . Deze content moet je voortdurend vernieuwen, wil je de aandacht van je bezoekers vasthouden. Je wil in ieder geval voorkomen dat in februari de kerstgroeten van december nog te zien zijn. Een blog vereist minstens twee keer per maand een nieuwe tekst. Een webshop heeft continue aandacht nodig. En een nieuwsbrief: lukt het je om er jarenlang iedere week of maand een te maken en te versturen aan de bezoekers van je site? Hoeveel mankracht wil en kun je vrijmaken voor een nieuwsbrief of meerdere van deze middelen? Wil je de inhoud van de website (de content) nu of in een later stadium beschikbaar maken via social media als LinkedIn, Twitter of Facebook? Ga je dat zelf doen, een van je medewerkers of besteed je dit uit?

    Je hoeft dit allemaal niet te doen. Voor veel ondernemers is een website een digitaal uithangbord van het bedrijf en is al die interactie niet nodig. In dat geval is het meestal voldoende als je een paar keer per jaar de website naloopt of de informatie nog steeds actueel is. Deze website zal je qua bezoekersaantallen en opbrengsten natuurlijk minder opleveren dan een website met regelmatig bijgehouden content, aanbiedingen en/of een webshop, maar kost je ook minder tijd. Zorg in elk geval dat je weet waar je voor kiest. Dan kun je daar mee verder.

    3) Op welke manier wil je je doel bereiken?
    Wanneer je hoofddoel vaststaat, bekijk je de vele mogelijkheden die er zijn om dit te bereiken. Wil je bijvoorbeeld:

    - Kennis delen
    - Ideeënuitwisseling faciliteren
    - Nieuws brengen
    - Klanten informeren
    - Producten verkopen
    - Diensten aanbieden
    - Je deskundigheid kenbaar maken
    - Online reserveringen toestaan
    - Discussie losmaken
    - Cursussen verkopen
    - Visie verspreiden
    - Discussie mogelijk maken

    4) Wie is je ideale publiek?
    Vanuit je bedrijf weet je wie je klanten zijn. Je weet wellicht ook wie het ideale publiek is voor je website. Uiteraard speelt je ideale publiek een rol in je denkproces. Bij hen moet je site tenslotte een succes worden. Omschrijf daarom je ideale publiek zo precies mogelijk. Dit zijn enkele voorbeelden van omschrijvingen:

    Je levert IT-oplossingen aan:
    - Kapsalons met meer dan vijf personeelsleden
    - Senioren met zorgbehoefte
    - MKB-bedrijven met bovengemiddelde IT-capaciteit

    Je biedt financiële diensten voor:
    - ZZP’ers in de creatieve industrie
    - Middelgrote productiebedrijven
    - IT-professionals
    - Eigenaren van monumentale panden

    Met je antwoorden op deze vragen heb je op een rijtje wat je in hoofdlijnen wil met je website. Daarmee heb je de eerste stap naar een succesvolle website gezet.

    DTG, goed gevonden

    Check gratis hoe jouw website scoort

    Vraag de gratis webcheck aan en krijg gratis advies van een specialist

    • Wij voeren de Webcheck achter de schermen voor je uit
    • Een specialist belt je om het resultaat van deze check met je te bespreken
    • Na het gesprek stuurt de specialist je de resultaten in de vorm van een persoonlijk adviesrapport toe
    WEBCHECK AANVRAGEN

    • home
    • kennisbank
    • boekhouden
    • mailing
    • ons team
    • contact
    • algemene voorwaarden
    • onze partners
    • adverteren
    • FAQs
    • Privacy Statement
    This page was generated in 0.3933 seconds