• businesscompleet logo

    ONDERNEMEN MET DE BESTE ONDERSTEUNING

    NU ONLINE BEZOEKERS ACTIEF & ABONNEES

    • JURIDISCHE ZAKEN

      Juridische zaken

      • Gratis ondersteuning

        • >150 voorbeeldcontracten
        • Bedrijf starten
        • Personeel en HRM
        • MKB wetgeving en CAO
        • Rechtsvormen
        • Betrouwbare klanten
      • Persoonlijke ondersteuning

      • DIGITALE ZAKEN

        Digitale zaken

        • Gratis ondersteuning

          • Software en ICT
          • Online zakendoen
          • Digitaal factureren
          • Telewerken
          • Cloud computing
      • OPERATIONELE ZAKEN

        Operationele zaken

        • Gratis ondersteuning

          • Bedrijfsvoering
          • Auto van de zaak
          • ZZP'ers
          • Bereikbaarheid
          • Huisvesting
          • Internationaal Zakendoen
          • Verzekerd ondernemen
          • Management
      • FINANCIËLE ZAKEN

        Financiële zaken

        • Gratis ondersteuning

          • BC Online Boekhouden
          • Fiscus
          • Subsidie
          • Auto van de zaak
          • Financiering
          • Spookfacturen
          • Ondernemersinkomen
          • Bedrijf verkopen & bedrijfswaardering
          • Offertes, facturen & incasso
          • Ondernemersklimaat
          • Administratie
      • COMMERCIËLE ZAKEN

        Commerciële zaken

        • Gratis ondersteuning

          • Businessplan
          • CRM software
          • Marketing en Communicatie
          • Sales en klantbehoud
          • Internationaal Zakendoen
      • GRATIS BC BOEKHOUDEN

        Gratis BC boekhouden

        • Gratis
        • Veilig online
        • Compleet
        • Sociaal
        • Demo
        • FAQ Boekhouden
      • OVER BC.NL

        Over BC.nl

        • Geschiedenis
        • Vacatures
        • Redactie
        • Contactgegevens

      Honderden gratis voorbeeldcontracten   Praktische workshops voor ondernemers
      Onbeperkt online boekhouden   100% gratis dus nergens aan vast

    BC.nl
    Zoeken
    Abonnee
    Login
    Gratis voorbeeldcontracten, zakelijke brieven en MKB nieuws > Commerciele zaken > Marketing en Communicatie > Seks en geweld verkopen niet

    GRATIS

    Workshop: Slim werkgeverschap: flexibiliteit en gemak
    Het aannemenen of aansturen van personeel vergt veel tijd en energie. Gelukkig zijn er manieren om dit slimmer aan te pakken.

    Kom ook 10 november dan vertellen we je alle ins en outs!
      Schrijf je nu gratis in

    Seks en geweld verkopen niet

    • 29 juli 2015
    • 1573 views

    ABCOUDE - Het adagium ‘sex sells’ kan overboord. Althans, dat beweren onderzoekers van de Amerikaanse Ohio State University. Seks en geweld in reclames leiden sterk af van de boodschap en zorgen ervoor dat mensen zich de merknamen minder goed kunnen herinneren. Seks en geweld verkopen dus helemaal niet goed, stellen de onderzoekers.

    • Afgeleid van de boodschap
    • Houding negatiever
    • Soms verkoopt seks wel

    Zie ook: Is jouw website al verouderd? Zo weet je het

    Schaars geklede dames, ontblote mannentorso’s, bloederige scènes. Opvallen doen ze zeker. Maar verkopen ze ook in de reclame? De professoren van de staatsuniversiteit van Ohio deden er studie naar. Ze gebruikten gegevens uit 53 experimenten over een periode van 44 jaar. Er waren 8.500 mensen bij betrokken, die naar advertenties in verschillende media keken.

    Afgeleid van de boodschap
    Er hoeft, als het aan de onderzoekers ligt, geen schaars geklede schone meer op een auto te liggen. Verleidelijke poses en seksuele toespelingen trekken zoveel aandacht dat ze afleiden van de aangeprezen producten en diensten. Mensen die reclames met seks of geweld te zien krijgen, letten minder goed op de boodschap van de reclame. Ook blijken de proefkonijnen de merknaam sneller te vergeten.

    Houding negatiever
    De onderzoekers concluderen hieruit dat seks en geweld in reclame uiteindelijk niet verkopen. Intussen zorgt vooral geweld in reclames wel voor een negatievere houding van de consument. Onderzoeker Robert Lull verduidelijkt: “Mensen bleken minder geneigd merken te kopen waarvoor ze advertenties hadden gezien in media die geweld of seks toonden dan wanneer diezelfde reclame werd opgemerkt in media waarin deze thema’s niet aan bod kwamen”. Overigens is de houding van de consument tegenover seks en geweld de afgelopen tientallen jaren wel verbeterd, constateren de onderzoekers. Zij denken dat dit door gewenning is.

    Soms verkoopt seks wel
    Soms verkoopt seks juist wel. Als je bedrijf handelt in erotische artikelen of diensten, blijken seksuele elementen in reclames precies te doen wat ze moeten doen.

    Lees hier het volledige onderzoeksrapport.

    Rikco Pardoen | BC.nl



     

    GRATIS WORKSHOPS BIJ BC.NL

     

    Gratis aanmelden in 5 minuten

    Speciaal voor MKB en ZZP. Krijg direct toegang tot honderden voorbeelddocumenten, checklists, templates, tips, adviezen. Volledig toegesneden op ondernemers!


    MELD JE NU GRATIS AAN
     
      Honderden gratis voorbeeldcontracten
    Arbeidscontracten, algemene voorwaarden, voorbeeldbrieven en factuurtemplates
      Dagelijks nieuwe praktische tips en adviezen
    Over belastingzaken, marketing, sales, HRM, boekhouden, juridische zaken en veel meer...

    PARTNERS IN ZAKEN

    Gratis workshops en netwerken

    Onze kennispartners

    Laatste nieuws

    rss
    28-11Lenen aan je bv en andere vormen van terbeschikkingstelling
    20-03Voorbeeld: Geldleningovereenkomst
    14-02Voorbeeld: Geheimhoudingsovereenkomst
    06-09Voorbeeldbrief: melden gebreken aan verhuurder
    30-08Voorbeeldcontract: inschakelen oproepkracht (deel 2)
    23-08Voorbeeldcontract: inschakelen oproepkracht (deel 1)
    28-04Kwijtschelding van schuld (voorbeeldcontract)

    Interessante Links

    Brisk Magazine Meer dan 100 gratis checklists voor ondernemers.
    Brisk Magazine Ontvang gratis en vrijblijvend vier offertes op maat voor een nieuwe koffieautomaat

    • home
    • kennisbank
    • boekhouden
    • mailing
    • ons team
    • contact
    • algemene voorwaarden
    • onze partners
    • adverteren
    • FAQs
    • Privacy Statement
    This page was generated in 0.4677 seconds